Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död USB-port

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-28 08:39

Hej!

Igår kopplade jag ur iPoden från datorn och märkte att den var stendöd. Efter lite letande hittade jag intstruktioner för hur man startar om den och nu fungerar den som den ska. Däremot tycks USB-porten som iPoden var kopplad till ha dött helt och hållet. Jag har försökt att koppla mus och tangentbord till porten men ingen reaktion. Samma sak hände på min iBook för några månader sedan. På Apple hänvisade man mig då till Macforum som inte kunde hitta något fel, dvs jag fick tillbaka datorn med fungerande USB-port.

Någon som känner igen problemet eller kanske till och med vet vad som kan vara problemet? Tacksam för svar.

MVH

Johnnie

  • Medlem
  • 2005-08-28 11:45

Har du startat om datorn? Tjejen råkade ut för att hennes iMac stängde av en USB-port för att "skydda" något, det var bara att starta om så fungerade det igen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-28 14:09

Det funkar! Suveränt. Fick dock inget meddelande om att något skulle skyddas. Fick din tjej det?

//J

  • Medlem
  • 2005-08-28 15:33
Ursprungligen av dunberg:

Det funkar! Suveränt. Fick dock inget meddelande om att något skulle skyddas. Fick din tjej det?

Jo, det hände när hon stoppade i ett USB-minne, då dök det upp en ruta "Drar för mycket ström bla bla, stänger av"-någonting.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-08-28 19:00

Ok. Det känns lugnande att det inte är något fel på datorn.

//J

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-10-29 23:58

Har nu snackat med en kompis med iBook och extern USB-hårddisk. Hårddisken fungerar utmärkt med Win och Linux men så fort den kopplas till iBooken dör USB-porten. Kopplar han därefter in sitt USB-minne lyser inte strömlampan på minnet. Efter omstart funkar allt igen. Har sett att andra har haft problem med sina USB-tillbehör i andra trådar men i de fallen tycks datorn hänga sig totalt istället för att ta död på USB-porten.

//Johnnie

1
Bevaka tråden