Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla meddelanden försvann ifrån Mail

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Häromdagen försvann alla mina meddelanden från IN-boxen. Även lite inställningar i systemet och Mail återställdes till grundinställningarna, huset och hjärtat i systemföntrena kom tillbaka osv. Är det någon som känner igen problemet och vet om en lösning, är mina mail förlorade?

Tacksam för svar.

/Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-13 19:20

Hur ser det ut i Användare : din profil : Bibliotek : Mail : Mailboxes?

Testa det här:

•Kasta alla filer i just den mappen utom de som slutar med .mbox. (För säkerhets skull: ta en backup på mappen först med kommando-D innan du börjar.)
• Öppna Mail igen och se om det funkar.

Om inte får du gräva vidare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-14 00:05

HUr menar du Mondo. I mappen Mailboxes finns det ju just bara .mox-filer. Det är där som alla nya mappar man skapar i Mail.app hamnar.

Hur pass mycket utrymme har du ledigt på din HD? När hårddisken är nästan full så klarar inte Mac OS X att skriva ned inställningarna. Jobbigt men dina mail går att rädda. Ett sätt är att importera dem, ett annat är att manuellt lägga in dem i ett nyskapat konto. Måste jobba men är säker på att någon skriver mer detaljerat hur du ska göra. Annars skriver jag i morgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-14 00:59
Ursprungligen av acke:

HUr menar du Mondo. I mappen Mailboxes finns det ju just bara .mox-filer. Det är där som alla nya mappar man skapar i Mail.app hamnar.

Jo, jag vet, men ibland kan det skapas diverse skräpfiler och dubbletter som man bör ta bort, särskilt om man har importerat meddelanden från ett annat epostprogram. Det ska bara finnas .mbox-filer i mappen till att börja med.

Tack för svar, så här löste det sig...

Nedan har jag klistrat in min ”Feedback” jag skrev på apples Osx mail supportsida

All my e-mails suddenly disappeared from mail and i were unable to recieve any e-mails.

I found a second folder in Users/Name/Library/Mail named

POP/[email protected]

in addition to the folder named;

POP-j_perjus@mail.alphabeticalorder.com

I deleted the first folder which was identical in content as the second one, except for dramatically larger file sizes of the INBOX etc. After that everething seems to be back to normal.

/Johan

Stort TACK alla som gör detta till ett så bra forum!

Mail stökar..

J undrar hur man får mailprogrammet att förhandsvisa mailen igen... Det försvann under mystiska omständigheter..

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-08-23 11:42

Råkade ut för samma sak på jobbet idag.
Efter lite flyttande av "Mailboxes" mappar .mbox-filer och sånt
så kom jag fram en möjlig lösning.

Så nästa gång du råkar ut för detta så kan du utan att röra,
flytta filer eller mappar prova så här:
1. Starta Mail
2. Markera inkorgen – har du fler konton markera ett av dem under inkorgen.
3. Gå till Brevlåda -> Bygg om.

Är det mycket e-post så låt Mail stå och indexera
meddelanden bifogade filer m.m en stund.

Parallella trådar! Stänger denna och hänvisar till den andra;

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=37207

1
Bevaka tråden