Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB WiFi-adapter for OS9?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar att skaffa ett Sonnet Tango FireWire/USB och sätta i min 5500/275. Väntar på att det ska komma något svar på mitt mail till Macoteket om det är ett Tango eller Tango2 som det säljer. Enligt deras text verkar det vara ett T2 men de har länkat till info om T på Sonnets websida. Tyvärr klarar tydligen inte min 5500 ett T2, pga som det verkar, för lite ström i PCI-kontakten.

Som jag förstår det kan min AirPort Express inte användas som "accesspoint" kopplad med kabel till 5500 utan jag funderar därför på en USB-adapter. Nu är frågan om det finns någon adapter med drivrutiner för OS9?

Ursprungligen av Nilsanders:

Funderar att skaffa ett Sonnet Tango FireWire/USB och sätta i min 5500/275. Väntar på att det ska komma något svar på mitt mail till Macoteket om det är ett Tango eller Tango2 som det säljer. Enligt deras text verkar det vara ett T2 men de har länkat till info om T på Sonnets websida. Tyvärr klarar tydligen inte min 5500 ett T2, pga som det verkar, för lite ström i PCI-kontakten.

Ett inlägg här om ovanstående och man får ett svar från Macoteket skrivet kl. 23:04

"POWER OF 99!!!"

Nedanstående fråga återstår dock:

Ursprungligen av Nilsanders:

Som jag förstår det kan min AirPort Express inte användas som "accesspoint" kopplad med kabel till 5500 utan jag funderar därför på en USB-adapter. Nu är frågan om det finns någon adapter med drivrutiner för OS9?

Samt en ny:

Någon som vet någon handlare som har kvar något Tango "1"?

1
Bevaka tråden