Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt utbyte av batterier pga. brandfara!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Min morbror har fått ett brev från apple, om att man bör byta batteriet på vissa iBook & powerBook, p.g.a. överhettning och stor brandrisk! Kolla om ditt batteri har något av detta serienummer (Står under streckkoden på batteriet):
Om de första 5 tecknen är mellan: 3X446-3X510.

Senast redigerat 2005-08-19 18:35

Observera att detta är en ny varning om brand i batterier.

Mitt utbytesbatteri från förra vändan (sommaren -04?) har nummer 3X431------ Att de inte lär sig.

"X-et" är en del av serienumret.

Edit: Jag har ändrat rubriken på denna tråd och flyttat den så att den syns lite bättre.

Ursprungligen av leonardo:

"X-et" är en del av serienumret.

Ok, mitt batteri klarar sig iallafall

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-08-18 17:41

Jag gick in på apples site gällande förra varningen och beställde nytt batteri samma vecka som den nyheten kom. Har dock fortfarande inte fått något nytt batteri...

Nån som har samma problem?

Anila, jag gjorde som du, gick in på apples site och fixade ett nytt batteri. De kom med express (UPS) bara någon dag efter. Om det tog mer än en vecka är det nog något fel.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-19 18:30

Sådant här kan göra mig lite rädd!
http://smp.se/article.php?args=564958,101;0;0;0

Mitt "nybytta" batteri behövde iallafall inte bytas.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-22 20:05

Kan man se serienummret på batteriet utan att ta loss det? Hittade inget i systeminformation.

Ta ut batteriet. Det är enda chansen att se serienumret. Vill Du göra det under drift, måste laddaren vara ansluten.

är det någon som har koll p de gamla serienummerna, från den förra batteri-bytet? Det var maj någon gång om jag inte mins fel.
Hur kan det komma sig att ett ibook/pb batteri inte ens lyser på dioderna när man trycker på batteristatuskontrolls knappen? Sönder, totalurladdat?
KAN ett batteri vara "sönder" och inte bara använt för mycket så kapaciteten är utsugen? Varit med om det?

1
Bevaka tråden