Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ImageReady CS: Hur få urklippsbanor att frilägga JPEG-bild?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-18 20:16

I ImageReady CS verkar vi inte längre hitta funktionen för att automatiskt få en urklippsbana från en Photoshop-bild att frilägga bilden och lägga vitt utanför, om man exempelvis gör JPEG-filer för webben.

Detta har funkat för oss i åratal, men då inte gamla droplettar funkar längre i CS så minns vi heller inte hur man gjorde de vi gjorde för några år sedan i äldre versioner avImageReady...

Någon som kan hjälpa oss, tack?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-18 23:00

Detta funkar iallafall i Photoshop:
cmd + klick på banan i paletten banor.

(jag gör i princip all webgrafik i PS istället för ID)

  • Oregistrerad
  • 2005-08-19 19:47
Ursprungligen av filuren:

Detta funkar iallafall i Photoshop:
cmd + klick på banan i paletten banor.

Nja, du har väl i princip rätt om man ska göra EN bild, MEN nu handlar det om ca tusen produktbilder och vi vill alltså köra ett script via en droplet i ImageReady - hur gör man då?

Din metod funkar nämligen inte i Photoshop om man fått bilder från olika håll och man inte är säker på vad namnet är på urklippsbanan. Om man ska scripta Photoshop för detta ändamål MÅSTE alltså alla aktiva urklippsbanor ha exakt samma namn, så Photoshop är alltså oanvändbart för oss och vårt ändamål, tyvärr.

Ingen som kan script i ImageReady?

  • Oregistrerad
  • 2007-01-02 11:14

Någon som faktiskt fått detta att funka sedan version CS?

Bumpar denna tråden igen då jag inte fick det svar jag ville förra gången. Alltså, funktionen funkade i äldre versioner än ImageReady CS. (Adobe-hjälpen är värdelös som inte skiljer på Photoshop och Imageready vilket betyder att den inte går att söka i.)

Några tips för att få urklippsbanor att blir användbara i ImageReady CS eller CS2?

1
Bevaka tråden