Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Svart" flimmer på skärmen vid kallstart av iMac G5?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-29 17:33

Jag har varit borta i två veckor och när jag kommer hem och startar datorn (imac g5 1,8 inköpt i dec 2004). Först är skärmen helt vanlig men sen är det som att nån häller svart vatten i slowmotion inifrån på skärmen. när hela skärmen blivit svart, kommer det vanliga inloggningsfönstret upp, men till och från fryser den till och/eller flimrar i en kort sekund. detta hålller i sig de första minutrarna men efter ett tag släpper det. det verkar bara vara så när datorn är kall. jag har läst om detta problem på internet men inte hittat några svar. är det någon här som kanske vet hur man ska gå till väga för att lösa detta??
Joakim

Logikkort

Jag fick samma beteende på min iMac G5 20" 1,8 Ghz för två veckor sedan, ringde till supporten påApple som bad mig göra flera test för att utesluta mjukvarufel, nu är dn inlämnad och igår fick jag reda på att det är logikkortet som är paj. Får tillbaks min mac på måndag...

Min granne har liknande problem med sin gamla externa 17" tft, den är gammal och det är nog bakgrunsbelysningen som är dålig, ta det på garantin.
Moderkortet har juag svårt att förstå, kanske strömförsörjningsfel.

1
Bevaka tråden