Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook? - till grafisk produktion?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-03 09:05

Hej

Min fråga är till er om powebook 15" eller 17" bra i prestanda när man jobbar med grafisk applikationer som photoshop,indesign, illustrator, m.m.?

Finns det några här på forumet med erfarenhet från det?
jag behöver all råd och tips ???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 09:09

aldrig några problem, skulle rekommendera 15 " dock eftersom 17" är så stor att den inte följer med - bättre i så fall att ta en mindre och en extern skärm. Kört PB 15" med extern skärm - med Indesign, Photoshop, Quark, Illustrator - utan problem, med tunga dokument upp till 1000meg i Quark utan lagg....

Men vet man att man ska sitta stilla på arbetet och inte "behöver" bärbar - så kanske 20" iMac kan vara nåt - eftersom den har en bra skärm och bra prestanda till bra pengar iMac kommer att bli mitt nästa (hem) köp....
Kommer att köpa en 12" PB till arbetet, för att ha än mer portabel

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2005-08-03 10:29

Jag har precis inhandlat en PB 12" för att jobba grafiskt med. Kommer resa i asien i höst med jobbet så därför blev det en 12" (just för sin smidighet), sen får jag plugga in extern skärm där jag kommer åt.

Känns inte riktigt värt pengarna att lägga till för en 15". De kan man lägga på en hyffsad skärm istället, + mer minne vilket är ett måste.

Nu sitter jag bara och väntar på att TNT ska ringa på dörren med ett Applepaket i handen.

Hu, dessa väntetder...

Det är absolut värt med en 15", har många vänner med den mindre varianten - tyvärr känns den för liten.
Jag använder min tillsammans med en 20" cinema display för grafisk produktion och även en del videoproduktion i after effects.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 12:24

Jag har en 17" och den bär jag med mig nästan varje dag, visst är den lite tyngre än 12" men med rätt väska så märker man knappt någon skillnad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 13:13

Sitter med en 15" och är mycket nöjd. Tycker det är en bra lösning mellan mobilitet och skärmstorlek/vikt. Stoppa in lite extra minne bara så blir du kalasnöjd. Hade från början 2x 256 men har nu bytt upp mig till 1GB + 256 Mb, vilket flyter bättre.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-04 19:01

Jag har en 17". Bär den till och från arbetsplatsen (som varierar) morgon och kväll.
Med en riktig väska är det inget problem. Jag tar cykeln 8 dagar av 10 + dottern i barnsadel.
1 Gb ram funderar på 2 Gb nu efter semestern. Sysslar med trycksaker stora som små, 3d och web.
Köp!

1
Bevaka tråden