Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arghh! - smattrande ljud från ny PowerBook!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2005-07-31 22:51

Fick för några dagar ut en ny 12' powebook på min försäkring för att min förra vart stulen. Så himla skönt, har precis hunnit installera om allt som jag hade i den förra och lägga in bilder och musik som jag som tur är hade bränt av för att den förra skulle in på lagning, då...Det börjar SMATTRA! Ur vänstra högtalaren (tror jag det är, men då jag håller för det "högtalargallret" så blir det lite tystare). Ett riktigt irriterande högt smatter som bara började helt plötsligt då jag satt och surfade. Provade att starta om på det ena och det andra sättet, men inget fungerar. Någon som vart med om detta?? Måste säga att jag inte är så sugen på att bli av med datorn än en gång, även fast det bara blir några veckor.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2005-07-31 22:55

Min helikopterdator tystnade efter nästa startupförsök efter detta inlägg var skrivet så det...NEJ nu började det igen, hmm...Kan inte komma på om det är mjuk eller hårdvara det är fel på. Några tips?

  • Medlem
  • 2005-08-01 00:16

Det är fläkten som låter, lite förvånad att den är så hög du borde nog kolla upp de ring till apple. Visst märks de när fläkten går igång men så pass störigt ska de inte vara

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2005-08-01 10:18

Nej jag tror inte det är fläkten för om jag stänger locket och låter den gå i vila och sen startar upp den igen så är den trött, men såfort jag gör någonting för att aktivera ljudet, som tex ställer in volymen så det välkända pluppljudet kommer eller precis då jag trycker på play i iTunes så kommer smattrandet igen. Ganska säker nu på att det är någon kortslutning i högtalare. Drygt, blir den fjärde gången jag lämnar in en apple-produkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-01 11:15
Ursprungligen av ceke:

Drygt, blir den fjärde gången jag lämnar in en apple-produkt.

Vad tråkigt! Du måste ha haft en väldans otur.

1
Bevaka tråden