Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visst kan man älska döda ting!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!

Jag är nybliven ägare till min första Mac, en PowerBook 15" 1,67 SD 1GB 80GB.

Som säljare på ett datorföretag har jag sett och packat upp en hel del PC, men blev glatt överraskad när jag fick kartongen med min PowerBook (jag hade visserligen en iPod mini sedan tidigare och borde vänta detta). Där jag är van vid brun wellpapp som till IBM, HP, Acer, Fujitsu-Siemens m fl, har Apple tryckta vita pappersskivor och formgjuten frigolit.

Det är så snyggt där alla kablar är vita och ligger i sina små fack. Jag uppskattar verkligen skön design och fick mitt lystmäte när jag packade upp datorn. Det var nästan en religiös känsla av andakt. Datorn i sig är tillsammans med PowerMac den snyggaste dator jag sett. Fantastisk kvalitetskänsla. Otrolig finish.

Jag älskar snygga prylar!!!

Funktionen är även bra. Det var en baggis att få till fildelning mellan PC:n och Macen, samt ansluta med hjälp av AirPorten. Skrivardelningen från PC:n ställde dock till det lite, men jag fick till det till slut med hjälp av Samba-protokollet.

Jag har även en PC med Windows XP som jag dock aldrig kommer att överge (Ja barnen har också en). Egentligen så borde jag hata Windows, och jag gjorde väl det tidigare också, men i och med XP är det helt lysande. Klart smidigare än OS X. Ja ja... hetsa inte upp er nu mac-fanatiker. Att inte Apple kan ta efter Windows Utforskare? Filhantering är överhuvud taget mycket bättre och smidigare på Windows. Jag har testat Macintosh Explorer, men det är inte helt bra ändå. Det börjar tydligen bli mörkare, för tangentbordet börjar lysa upp... kärlek! Ingen är bäst på allt, inte ens Mac.

Jag har lite skrot som funkar också. En gammal Pentium 200MHz-dator som bara står och samlar damm, jag tror att jag ska försöka hitta min installationsskiva för BeOS. Det kan vara kul att testa det, vilket jag aldrig gjort än. Sedan har jag en bärbar Compaq Armada med Pentium II som man kanske ska köra Linux på. Hmmm... en NeXT-dator skulle man kanske också ha? Vad kan en sådan kosta tro? Och en Amiga, och en Atari? Oh ja... och en Sinclair. Och en en en........

  • Oregistrerad
  • 2005-07-28 23:14
Ursprungligen av Bill Gates:

Att inte Apple kan ta efter Windows Utforskare? Filhantering är överhuvud taget mycket bättre och smidigare på Windows. Jag har testat Macintosh Explorer, men det är inte helt bra ändå.

Håller med. Utforskaren är inte så dum faktiskt. Fast jag ska inte säga så mkt. Är ingen hejare på Windows. Är en trogen macanvändare sedan många år.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-07-28 23:17

Jepp, det hade ju inte direkt skadat med ett filträd i finder...

Ursprungligen av Bill Gates:

Jag har lite skrot som funkar också. En gammal Pentium 200MHz-dator som bara står och samlar damm, jag tror att jag ska försöka hitta min installationsskiva för BeOS. Det kan vara kul att testa det, vilket jag aldrig gjort än.

BeOS Zeta har släppts i dagarna, testa det vetja

Välkommen till gänget förövrigt.

1
Bevaka tråden