Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS vill inte ha Apple på kartorna

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-07-26 22:22

http://www.usatoday.com/tech/news/2005-07-26-apple_x.htm

Tänk om dom åtminstone haft lite humor och t.ex. lagt in en bild på en kraschad, rykande gammal Mac istället....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-27 02:13

Verklighetsflykt kallas det för, vilket är en ganska vanlig företeelse när det kommer till Microsoft..

  • Oregistrerad
  • 2005-07-27 02:19

Antingen är det ett misstag, eller så är det ett skämt internt hos Microsoft, och hade motsvarande skett hos Apple hade vi suttit här och skrattat arslena av oss.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-27 08:02

Microsoft har helt enkelt lagt in tio år gamla kartor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-27 09:05

Det är någor skumt med kartan London finns inte, enligt kartan..

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-07-27 09:41

Så typiskt Microsoft att inte ta med London.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-27 10:10
Ursprungligen av memark:

Så typiskt Microsoft att inte ta med London.

Det kanske inte är en färdig tjänst än?

Google Maps hade ju från början bara stora städer i USA, men nu kan man t.o.m. zooma in till max på min lägenhet i Johanneshov ...

Vad jag däremot undrar är varför de måste sno Googles idé, göra den sämre och marknadsföra den mer, så att folk tillslut har "Microsoft Maps" i huvudet som ett vardagligt använt begrepp (det kommer att hända om jag känner dem rätt) och hyllar MS för att de kommer på så många häftiga grejer ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-27 10:19
Ursprungligen av Rajje:

Vad jag däremot undrar är varför de måste sno Googles idé, göra den sämre och marknadsföra den mer, så att folk tillslut har "Microsoft Maps" i huvudet som ett vardagligt använt begrepp (det kommer att hända om jag känner dem rätt) och hyllar MS för att de kommer på så många häftiga grejer ...

Detta är typiskt microsoft.

1
Bevaka tråden