Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tänkte köpa spel på Macgamestore, några tips?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-07 23:43

Hej, jag tänkte beställa The Sims 2 och X Plane 8 på www.macgamestore.com, har hört att där ska vara mycket bra, dessutom är ju priserna mycket bättre än hemma. Jag undrar om tullen lägger på svensk moms, jag har tittat runt lite och förstått att i många fall har de inte gjort det men dock i vissa. Hur har det gått för er? Några tips på hur man gör för att slippa momsen :)? Jag har läst att vissa har bett om att få paketet satt som "gåva" men inte riktigt förstått hur. Några andra tips när man handlar spel från stora landet i väster?
Och nej, jag är inte smålänning...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-07-08 01:14

Det här är min enda erfarenhet av IMG Store innan de bytte namn till Macgamestore. Jag kopierar in hela inlägget som är direkt taget från ett annant forum utan några ändringar. Det är skrivet 22 feb i år. Obs att det här var då dollarn kostade ca 6,80 kr.

"Tänkte bara berätta att idag (igår) kom mitt paket från IMG. Det tog 6 arbetsdagar (10 dagar från beställningen). Gissa om jag blev glad när det bara kom en avi. Inget inbetalningskort alltså. Gick och hämtade ut det och hade förberett mig på att betala momsen på posten men inte ett ord om extra avgifter. De hade själva kryssat för "gåva" på tullappen och skrvit ett lägre värde än försäljningspriset utan att jag hade bett dem. Det är kanske Mckalms förtjänst att de har lärt sig eller om jag hade turen att bli expedierad av rätt person. Det kan också berott på att en del av beställningen faktiskt kan räknas som gåva. De har ett erbjudande om att man får ett gratis spel på köpet om man köper tre spel samtidigt så jag fick ett spel som "gåva". Sen istället för ett av spelen köpte jag ett års medlemskap i IMG Pro. De sa att det räknas också som spelköp. Fördelen är att med det får man också ett gratis spel och rabatt på kommande köp. Så jag valde ett spel som kostar $30 annars och fick på så sätt $10 rabatt. Men det konstiga var att frakten för just det spelet blev $12 p.g.a. några konstiga regler men jag sparade några dollar i alla fall.

Hur som helst har jag nu fått 4 efterlängtade spel till det otroliga priset av 603 kr. Det är ju bara 150 kr/spel, och det inkl. frakt från USA. Samma paket här i Sverige hade kostat mig 1600 - 1700 kr inkl. frakt. Det kallar jag "att få valuta för pengarna". Heja IMG!"

  • Medlem
  • 2005-07-15 01:39

Tänkte bara nämna att jag beställde mina spel i fredags och fick dem onsdag veckan därpå, det är fyra arbetsdagar! Jag beställde spelen på fredag kväll (svensk tid) och tio minuter senare fick jag en bekräftelse om att mina spel hade skickats iväg.. Jag skrev i "kommentar rutan" att spelen skulle sändas som "gift" och tullen hade inte lagt på någon moms.
Om jag ska summera mig så är jag verkligen helnöjd! Om dollarn är ok i pris i framtiden (vilket inte är säkert, vår krona åker "fritt fall" varje dag ) så kommer jag köpa mina spel på macgamestore.
Billigare, större sortiment, bättre service och snabb leverans! HEJA MACGAMESTORE!
/Henke

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-07-15 01:52

Grattis!:)

1
Bevaka tråden