Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBooken stänger av sig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-06-17 20:46

Nu har det hänt en kompis kollektivet att hennes iBook stänger av sig efter att den gått in i strömsparläge.

Den har alltså lämnats öppen (för att jag skall ha tillgång till hennes nät via airport), och sen när man skall väcka den har den stängt av sig själv. Det händer inte ofta men nu är det tredje gången...

Någon som varit med om samma sak?

Detta är en nån månad gammal iBook, utan några andra problem vad jag vet...

Någon som har en idé om vad det kan vara?

//Filip

-sen när man startar upp den igen, kommer felmedlenade som säger att datorn stängts av på fel sätt osv...

Vet att gamla powerbooks tidigare har haft problem med att PMU-knappen (på den tiden den var en fysisk knapp) fastnade i datorskalet och orsakade en och annan mystisk omstart.

Men eftersom en ny iBook inte har denna fysiska knapp undrar man om det är något slags ledningsfel på moderkortet eller någon annan hårdvara som inte vill sjunga riktigt..

Kör hardware test och se om du får upp något, annars så skulle jag nog ta den till en service provider för kontroll. Du har ju garanti och en dator ska inte stänga av sig hur som helst (så länge man inte har en schemalagd avstängning).

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-06-18 10:36

mmm får nog prova ett hardwaretest, men hur gör man det?

Här finns iaf info ang PMU:n, men läs texten först innan du börjar pilla runt.

Ursprungligen av Filip:

mmm får nog prova ett hardwaretest, men hur gör man det?

På en av skivorna som du fick med datorn finns hardware testen. Stoppa i skivan, håll inne alt och välj sedan att du vill starta HW-test

1
Bevaka tråden