Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla in Xboxen till Powermacen. (AlchemyTV DVR)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-16 21:41

Jag ber om ursäkt om jag skriver i fel forum.

OK jag har då lyckats få tag i ett Alchemy TV-kort. Jag har lyckats koppla in xboxen till kortet och jag har fått bild. Mitt problem är att kortet inte har någon R,L ljud kontakt (röd och vit). Jag antar att jag måste köpa någon sorts adaptera till xboxen (Röd, vit, gul till S-video eller något liknande.). Vet någon var man kan få tag i något sådant (och om det är ens möjligt) eller om det finns något annat sätt att få in ljudet i "datorn".

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-17 00:01

Alchemy-kortet levereras med en liten adapter som gör det möjligt att koppla in den gula kompositvideo-sladden på s-video-ingången på kortet.

För att koppla in ljudet så behöver du en vanlig ljudkabel som omvandlar från phono (röd och vit) till 3,5 mm stereoplugg. Finns hos alla radiohandlare.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-17 01:16

mmm, jo, du behöver den kabeln, men oxå ljud in på din powermac. alla powermacar har inte det..
kan va värt att kolla upp...
annars finns det billiga usb-ljudkort tex imic osv..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-17 05:37

TV-kortet har en ljudingång. Då behövs det inte någon iMic.

Eventuellt så fick jag videoadaptern med mitt ATI-kort. Men TV-kortet har även en ingång för kompositvideo.
http://www.miglia.com/products/video/alchemytvdvr/index.html

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-17 10:55

Tack för alla snabba svar. Som sagt jag är inte väldigt haj på just det här området men jag tror att det kommer att fixa sig. Nu åker jag bort under sommaren så jag får ta och ordna detta när jag kommer hem.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-17 12:47

OK ironiskt nog så hade jag redan en gammal adapter... Det funkar mycket bra förutom lite dålig ljudkvalité men det får man leva med... Jag har dock ett ganska irriterande problem... Jag får bara ljud när jag spelar in... Hur jag än gör så är blir det inget. Vet någon exakt vad man ska göra för att ha ljud hela tiden?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-17 12:50

Gå in i systeminställningar och välj Alchemy-kortet som ljud-in-källa.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-17 13:21

OK det funkade inte men efter att ha lekt lite med programmet lyckades jag få in både ljud och bild...

Hur funkar det att spela via Alchemy-kortet? Jag har precis skaffat ett och det är en mycket kort fördröjning, dock inte mer än att det blir ett svagt eko på ljudet om jag har en "vanlig" tv inkopplad i samma rum. Men påverkar denna lagg spelbarheten? Varje hundradels sekund är ju viktig i spel!

1
Bevaka tråden