Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Widget med svenska tv-program?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har samma fel på sid 100.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-21 13:39

Till Konfabulator finns det en väldigt bra svensk TV-Widget som heter "onTV".

Kanske kan man avända delar av den för att göra en Dashboard-motsvarighet?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-21 13:41
Ursprungligen av Rajje:

Till Konfabulator finns det en väldigt bra svensk TV-Widget som heter "onTV".

Länk?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-21 17:03
Ursprungligen av MsB:

Länk?

Hittar ingen, så jag lade upp den på egen FTP-server:

http://hem.mac.se/rajje/filer/ontv.widget.sitx

Det var ganska länge sedan jag använde den, så den kanske inte funkar längre ...

Japp, samma här. Mellan 60 och 85%. Synd på en sån trevlig widget. Iofs så gör man ju inget direkt processorkrävande när man har sin dashboard uppe...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-05-21 13:44
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Japp, samma här. Mellan 60 och 85%. Synd på en sån trevlig widget. Iofs så gör man ju inget direkt processorkrävande när man har sin dashboard uppe...

Den ligger och drar kraft även när du inte har dashboard uppe...

Ursprungligen av akesson:

Den ligger och drar kraft även när du inte har dashboard uppe...

Ja jäklarns... jag som trodde att dashboard var utformat så att den inte skulle (kunna) dra nån kräm när det inte är igång.

Jaha, upptäckte just att min aktivitetskontroll.app inte fungerar efter systemuppgraderingen, fick lov och använda terminalen och i princip det enda kommando jag kan...

  • Medlem
  • 2005-05-21 18:03
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Ja jäklarns... jag som trodde att dashboard var utformat så att den inte skulle (kunna) dra nån kräm när det inte är igång.

Så funkar det också. OM widgeten är rätt gjord. Om man kollar Apples Tutorial för widgets så har de en kodsnutt som inaktiverar widgets är Dashboard är inaktivt.

http://developer.apple.com/documentation/AppleApplications/Conceptual/Dashboard_Tutorial/Events/chapter_6_section_2.html#//apple_ref/doc/uid/TP40001340-CH206-DontLinkElementID_10

Senast redigerat 2005-05-21 23:53
  • Medlem
  • 2005-06-15 02:48

Kanonjobb, verkligen en bra widget!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-15 12:53

jag använder mig utav en widget som tar info från tvinfo.se. hittade den här på 99mac, men den tråden verkar ha "försvunnit" mha nån moderator. vet inte varför dock. synd med tanke på att den funkar hur bra som helst. man kan ställa in vilka kanaler man vill att det ska synas å allt.

jaja, ni får väl fråga nån vänlig moderator varför tråden försvann.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 13:20
Ursprungligen av h0ax:

jag använder mig utav en widget som tar info från tvinfo.se. hittade den här på 99mac, men den tråden verkar ha "försvunnit" mha nån moderator. vet inte varför dock. synd med tanke på att den funkar hur bra som helst. man kan ställa in vilka kanaler man vill att det ska synas å allt.

jaja, ni får väl fråga nån vänlig moderator varför tråden försvann.

Hehe, jag visste väl att jag inte hade drömt! har sökt som en galning efter den tråden utan att hitta den, och började tro att jag hade inbillat mig det hela.

Jag vill minnas att det var Tjacke som skapade den tråden, och det är fullt möjligt att han själv raderade den. Tvinfo.se kanske inte gillade den?

Ursprungligen av tei:

Tvinfo.se kanske inte gillade den?

Jodå, för några dagar sedan fanns det en (inofficiell) tråd om en tv-widget från tvinfo.se, nu kan vi presentera den på riktigt! Den finns att hämta på http://www.tvinfo.se/tv-widget.php och lite mer info finns som nyhetstips, hoppas ni tycker om den!

Bevaka tråden