Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon nya Sony Ericsson K750i ännu?

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Skumt. För mig fungerar det. Halvbra i alla fall (kontakter försvinner från telefonen efter att jag ändrat dem i Adressboken). Du kör Tiger antar jag... Har ingen förklaring till vad det kan vara. Dyker telefonen upp i Sync antar jag att du lyckats göra rätt med "hacket" i alla fall. Måste vara något annat som är knas.

/M

Knepigt. Nåja USB sladden fungerar för mig iallafall otroligt smidigt att ladda via datorn.
Som det är nu synkar jag T630 med datorn och skickar allt via blåtand till K750i... struligt men det funkar..... undrar hur lång tid det tar innan Apple fixar detta. Deras Track-record är väl inte det bästa...

Mattias, testa med att slänga K750-filen från ~Library/Phones och gör om hela proceduren. Aktierva Bluetooth i nallen och inled parkopplingen från Macen, inte från nallen. Det ska fasen fungera.

/M

Får göra det... par synkningen har jag alltid inlett från datorn... återkommer snart...

jag har haft min sen i måndags är ass nöjd jag byte från min t610 till en 3g Nec..... men äntligen är jag tillbacks men en Sonyericsson... men jag har en liten fråga jag kör men Vodafone, men min telefon är inte låst till Vodafone, jag har inte Vodafone live, men kan jag gå in på någon sida som alla andra som har vodafone line kan eller, jag menar och kolla på fakturan osv.....

Nepp fungerar inte. Nu såg det lite annourlunda ut.
Jag tog bort allt och startade om datorn.
Parkopplade från Macen, nu las telefonen inte till i iSync automatisk, så jag valde att "Add new device..." då hittades telefonen och nu fick jag dubbelklicka för att lägga till den, det har inte funkat förut. Men när jag drar igång syncningen får jag samma del igen. Grrr...

Ni som har fått det att funka använder ni filen från kinkykoala?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ni som har fått det att funka använder ni filen från kinkykoala?

Yepp.
Men jag hoppas släpper en skarp version snart.

/M

Jag har mejlat till alex på kinkykoala för att se om han har några tips.
Jag ska också testa att ta bort allt och börja om från början.

Den inbyggda kameran i K750i är imponerande för att vara en mobilkamera. Kika bara på dessa två bilder som jag knäppte i farten. Hygglig kvalié inte sant?

Observera att bilderna är nerskalade till cirka en tredjedels storle av maxformatet.

/M

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-05-28 11:58
Ursprungligen av Martin Belak:

Den inbyggda kameran i K750i är imponerande för att vara en mobilkamera. Kika bara på dessa två bilder som jag knäppte i farten. Hygglig kvalié inte sant?
/M

Mkt imponerande!

Oj, det där var ju riktigt fina bilder! Utomhus i solljus är ju perfekta förutsättningar, men ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-28 12:02

Någon här som varit med om att telefonen hängt sig eller stängt av sig?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-05-28 17:04
Ursprungligen av 20Hz:

Någon här som varit med om att telefonen hängt sig eller stängt av sig?

Jepp, min har stängt av sig själv under ett samtal! Var bara att slå på strömmen igen och ringa upp...

Det verkar finnas ett antal barnsjukdomar på denna telefon.

-J

  • Oregistrerad
  • 2005-05-28 18:38

Efter mycket haxande

Så har jag äntligen lyckats synca telefonen. Efter många svordomar så kom jag underfund med att:
1. Det går inte att t ex ha en parkoppling igång, helst ingen alls på telefonen! Resetta den så är du säker. (jag hade ett headset kopplat)
2. Rensa i iSync's synk historik och ta bort eventuella telefoner i ~/Library/phones/
3. Se till att adressboken är klar. För du kan i dagsläget inte synka igen då försvinner förändrade kontakter. Jepp tyvärr så fungerar det inte bättre.

Precis som nämnts innan så fungerar USB kabeln utmärkt tills dess du kopplar loss den. Då får du en kernel panic.

När Apple släpper stöd för telefonen så kommer det bli askoolt. Bilderna är stora fina 1632x1224 ju mer ljus desto bättre. Autofokus är underbart!! Jag upplever inte telefonen lika seg längre. Kanske beror detta på två saker; dels så har jag vant mig, och dels så vet jag att det inte hjälper att trycka fler gånger. Vilket innebär ennu segare, kanske till och med en omstart...

plist varianten för att kunna synka är trots allt en nödlösning tills Apple ordnar stöd för telefonen.

PS: Jag har gjort ett Frölunda tema till telefonen med Sonyericssons nya Themes Creator 1.70 kommer att släppa det på 08indians.net snart för den som är intresserad..

/Micke

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-28 19:47

Tänkte bara meddela att jag har en också sedan en dryg vecka tillbaka.

Jag tänker inte bry mig om några hack. Jag hoppas att iSync uppdateras snart, och när Salling Clicker 3.0 kommer ska jag prova det. Gratisvarianten Remote Basics funkar iaf bra.

Jag har bara provat att koppla ihop med USB-kabel en gång, och jag fick kernel panic när jag drog ur sladden. Efter att ha läst den här tråden så inser jag att jag inte ska prova igen.

Jag upplever dock menyer som lite sega ibland och att den är lite småbuggig. Sen gillar jag inte att den inte talar om när den är färdigladdad. Dessutom är det lite haövstörigt att behöva ladda titt som tätt när man kommer från en 6310i som man laddar varannan vecka. Men var ju väntat iofs.

MIn har hängt sig ett par gånger när jag har pillat med biilderna... sedan så får jag inte igång Bluetootth ordentilgt med min handsfree, det går bra dom första 10 minuterna sedan kan jag inte svara med handsfreen knappen eller läga på jag måste leta upp telefonen ur fickan och svara jobbigt, har någon samma problem????

Min har hängt sig två ggr idag. När den självlåst knapparna. Bara starta om.

Ursprungligen av gurne:

Jag undrar om någon hunnit få tag på en och kan ge en liten recension av hur den känns i handen, om bilderna med 2-megapixelkameran är vettiga, om mp3-spelaren låter OK och rent allmänt om telefonen är så bra som den verkar.

http://www.loading.se/view.phtml?id=259143

  • Oregistrerad
  • 2005-05-30 03:31

Jag får väl också bjuda på några provbilder:
makro
makro, fotolampa
panorama

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-05-30 19:02

Tackar för provbilderna! Jag blir riktigt imponerad, detta måste väl vara en ny standard för kameramobiler som är så små och smidiga som K750i trots allt är. Är det någon som vet något närmare om när Sailing Clicker 3.0 kommer? Som jag förstår det så funkar inte telefonen alls med nuvarande Sailing Clicker-version eller?

Ursprungligen av gurne:

Tackar för provbilderna! Jag blir riktigt imponerad, detta måste väl vara en ny standard för kameramobiler som är så små och smidiga som K750i trots allt är. Är det någon som vet något närmare om när Sailing Clicker 3.0 kommer? Som jag förstår det så funkar inte telefonen alls med nuvarande Sailing Clicker-version eller?

Stämmer bra, telefonen lirar inte med Salling Clicker 2.0. Nödlösningen är att använda telefonens inbyggda BT-fjärrfunktion, men den är allt annat än bra. Nya Salling Clicker 3.0 är efterlängtad. Jonas har sagt att den nya versionen släppt sen vår, tidig sommar. När det nu är återstår att se.

/M

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-05-30 21:41

Då har jag också köpt mig en lur:) Återkommer med rapport om hur den fungerar, just nu ligger den på laddning..

Lägga in spel?

Hej, har precis fått min nya k750i...funkar bra. Har fått ett java spel som en kompis utvecklat, det funkar på k700, då borde det funka på k750? Hur lägger jag då in det rackarns spelet, bluetooth eller usb, och i vilken mapp?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-05-30 22:17

Första intrycket är grymt! Displayen är skarp och storleken på telefonen är perfekt. Har bara använt den lite drygt en dag men helhetsintrycket är kanon. Visst inte så mycket nyheter men en rejäl uppgradering av allting. Kameran och hanteringen av densamma är smidig och liknar meny-systemet på Sonys digitalkameror. Ljudet i de medföljande hörlurarna är okej för radion och mp3 spelaren, men visst det går inte att jämföra med hörlurar för 600-700 spänn. Tänk bara på att inga gamla laddare eller tillbehör passar eftersom SE med denna modellen introducerar en ny bottenkontakt. Radion funkar bra och påminner om den i K700i förutom att du ser vilken kanal du rattat in genom RDS tekniken. Har inte testat att synka den mot min mac ännu men som i tråden tidigare så finns det en lösning på problemet med iSync så det ornar sig säkert.

Om det är något speciellt ni undrar över, funktion eller finess så hör av er skall jag försöka svara...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-05-31 07:59

Provade precis lösningen för att lägga till den i iSync men jag fick meddelandet "Telefonen stöds ej av iSync", dock så ser jag den i rutan när man valt lägg till..Någon annan med detta problem som löst det?

Och min den forsätter frysa sig. Håller sig vid liv i cirka 3-4 timmar sedan låser den sig fullständigt bara rycka batteriet. Börjar minst sagt bli tröttsamt. Tror jag kommer kräva utbyte imorrn av den om den fortsätter.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-31 10:59
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Och min den forsätter frysa sig. Håller sig vid liv i cirka 3-4 timmar sedan låser den sig fullständigt bara rycka batteriet. Börjar minst sagt bli tröttsamt. Tror jag kommer kräva utbyte imorrn av den om den fortsätter.

Är det flera som upplever att telefonen hänger sig?

Hmm, jag antar att de kommer att förbättra programvaran allteftersom, men om man
ska uppdatera telefonen antar jag att man måste ha tillgång till en sådandär PC.
Suck, använder bara mac, så det kan bli jobbigt... tror jag avstår från att köpa en.

Det går att lämna in den också. Vilket jag kommer göra nu för nåt jäkla fel är det.
Uppgradering tar inte lång stund det gör det medans du står och väntar, i alla fall där jag gör det.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-03 14:14
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det går att lämna in den också. Vilket jag kommer göra nu för nåt jäkla fel är det.
Uppgradering tar inte lång stund det gör det medans du står och väntar, i alla fall där jag gör det.

Och exakt var lämnar du in den?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-05-31 19:36

Inga problem med min sa har langt..

Bevaka tråden