Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var köpte du din senaste nya Mac?

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .

en G5 1,8

Jag köpte min G5:a hos YFO i Sthlm

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 21:22

Köpte en Mac mini i Chicago på AppleStore, går perfekt, den är tyst och snabbt.

Bengt

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-11 22:25

mac-mini

Köpte min i Usa, för $500, dvs ~ 3300 kr

  • Oregistrerad
  • 2005-05-12 22:13

Både min PowerBook och min eMac är köpta på Office i Ronneby. Tycker att de har bra service och bra priser.

12'' PowerBook, 768MB Ram, 60GB Hd, Air Port och ett secondskin på Apple store med CSN-rabbat. Beställningen lades i lördags så jag väntar fortfarande

<kan knappt bärga mig...>

Apple store

hej,
köpte min ibook på apple store i new york. Och köupplevelsen? Det var otroligt mkt folk och den mest påtänkta affären jag varit inne i! Med seminarier på övervåningen och helt enkelt folk över allt som provade på alla apples senaste uppfinningar... otroligt!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-05-22 20:48

Köpte min iMac G5 hos inWarehouse.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2005-05-23 09:59

Köpte min mac hos macrent Stockholm

Men min nästa blir nog hos powerpc nu när jag vet att det finns en macåterförsäljare i Lidköping

  • Oregistrerad
  • 2005-05-24 17:52

Min köptes på PC City i Sickla i Sthlm för att där känner jag folk som ger mig personalpris!

Köpte min dual 2,3 på MacStart (PCStart) i Karlstad. Mac-killen där, Magnus Tuneld fd Mactun, är en hjälpsam och trevlig filur

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-04 16:01

Köpte en iBook 12" i december förra året...

  • Medlem
  • 2005-05-04 16:11

Jag och min familj har uteslutande handlat på Apple Store p.g.a att det är så lätt att uppgradera hårddisken, lägga till Super Drive etc etc... Jag tycker också att servicen varit klart godkänd!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-04 16:25

...köpte en 12 ibook från applestore med studentrabatt därför att det var billigast.

Begagnat

Ni glömde alternativet Begagnat och privatmarknaden. Det finns en stor handel på begagnade datorer. Själv köpte jag min Cube för ett år sedan privat.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-05-04 16:55

Köpte min 12" PB på applestore pga att det var enkelt och för att jag tycker att dom är pålitliga... köpte min ipod där också

  • Oregistrerad
  • 2005-05-04 17:37

Köpte min iBook på UMDAC i umeå. Billaga priser (studentrabatt inräknad) samt 3 års garanti som standard. Dock måste man vara student eller universitetsanställd för att handla där.

Inwarehouse var det här. Hade den maskinen jag ville ha inne på lager så vara bara att åka och hämta samma dag (tillskillnad från macoteket).

Köpte min första, men absolut inte sista Mac, på Macoteket i oktober förra året. Anledningen var att de hade den konfigurationen (1,5ghz, 128mb gfx, superdrive) på lager. Har sedan kompleterat med 2gb ram från newegg.com i USA. Är hur nöjd som helst!

Nästa gång blir det nog dock en från AppleStore tack vare studentrabatten.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-05-04 18:55

Min kära Mac mini kommer från Kullander & Kullander.
iBooken som jag köpte sommaren 2003 kommer från Macoteket.

Köpte min av inwarehouse

köpte min ibook hos kullander med studentrabatt. mycket nöjd, väldigt kunnig och proffsig personal! rekommenderas!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-04 19:26

Jag köpte min iBook begagnad. Kanske borde ett sådant alternativ finnas med i omröstningen? För oss med stram budget s.a.s.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 20:20

MacRent i Stockholm

  • Medlem
  • 2005-05-04 20:33

Applestore Mecenat BTO: Juni 2004: PowerBook 12" 1,33 Ghz & Mars 2005: PowerBook 12" 1,5 Ghz.

Billigast och bäst! Kommer helt klart fortsätta handla där, 50% rabatt på apple-programvara är svårslaget om man är intresserad av Logic och Soundtrack pro...

Jag har beställt en hel del från inWarehouse, men den senaste månaden har jag inte kunnat logga in på deras sidor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 22:39

Jag köpte min PowerBook på Apple Store Regent Street (London)... servicen och kunnandet hos personalen kunde inte ha varit bättre.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-05-11 19:06

AppleStore var bäst

AppleStore var de enda som sålde iBook med inbyggd Blåtand. Så valet föll solklart på dem. Om t ex Macoteket hade kunnat erbjuda det, hade jag valt dem i stället, och handlat över disk.

  • Medlem
  • 2005-05-12 09:49
Ursprungligen av shima:

AppleStore var de enda som sålde iBook med inbyggd Blåtand. Så valet föll solklart på dem. Om t ex Macoteket hade kunnat erbjuda det, hade jag valt dem i stället, och handlat över disk.

Återigen, du kan beställa samma individuella konfig hos återförsäljarna som du gör via AppleStore. Jag är tämligen säker på att även din favorit ÅF kan erbjuda det.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-04 22:53

Nu senast beställde jag från applestore...för mecenatrabattens skull. Tyvärr så krånglar det ju med budfirman (som vanligt). Osmidigare får man ju leta efter...

Nästa gång har jag säkert inte kvar någon rabatt och då kommer jag att handla från nån lokal återförsäljare istället.

PowerBook 17" hos inWarehouse.se

Bevaka tråden