Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela online tillsammans med det lokala nätverket

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-23 19:52

Oj, det var nog ingen bra rubrik, men den var svår att formulera med några ord..

Om jag skaffar en router, t.ex. Airport Express och sen har ett lokalt nätverk hemma. Kan jag tillsammans med mina kompisar på det lokala nätverket spela online tillsammans mot andra?

Alltså vi spelar alla online mot andra online, men några av oss sitter på det lokala nätverket och delar en internetanslutning. Eller blir det strul med ipadresser och så?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-24 11:15

Ska inte vara några problem. Iaf inte i de flesta spel som binder mot en CD-key/konto eller liknande.
T.ex Counter-strike och andra olika FPS-spel fungerar.

Vad är det för lir förresten? WoW?

mvh
b0bben

  • Medlem
  • 2005-05-24 22:49

Det är alla möjliga spel. Counterstrike, Ground Control mm.. Förresten, vet du några schysst rts eller fps-spel till mac, gärna som passar ibook?

Beror helt på vilket spel...
LAN lär du alltid kunna köra, men online är inte lika säkert...
T.ex. kan man köra upp till 8 på Battle.net på samma IP med WarCraftIII men inte mer än en på StarCraft.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-25 15:51

Ok är jag helt ute och cyklar men Counterstrike finns ju ändå inte till macen, eller?

Ursprungligen av Rayden:

Ok är jag helt ute och cyklar men Counterstrike finns ju ändå inte till macen, eller?

Nej den finns inte pga halflife inte finns till macen.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-31 16:25

Att spela online med flera från de lokala nätverket är inga problem så länge inte servern har någon spärr mot flera anslutningar från samma ipadress.

Det som kan suga är att man kan få sämre ping mot servern om du har en vek lina, om man sitter flera på samma lina dvs.

Ett snabbstartat spel som klarar av att leka server på LAN samtidigt som man spelar på den maskinen är Quake III.
Det tar under 2 minuter att starta servern innan första spelaren är på banan sedan är det bara för de andra att hoppa på.
Så spelar vi , det går under lunchmayhem, det tillsammans med högtalartelefoner är riktigt riktigt skoj...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-01 22:45

Age of Empires 2 LAN är hur kul som helst! Ett absolut måste om man gillar RTS!

1
Bevaka tråden