Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetuppkoppling under viloläge

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-28 18:48

Macvärlden har fått en ny familjemedlem, jag.
Har äntligen tagit steget till att switcha från PC till mac, jag är helnöjd och kan inte slita mig från datorn.

En sak som jag inte lyckats lista ut än är hur man kan vara ansluten mot internet även under viloläget, lite tröttsamt att behöva ansluta till IRC och MSN Messenger (ursäkta svordomen?) hela tiden. Jag vill ha koll på vad som händer när jag inte är vid datorn så att säga.

Säkert finns det en enkel lösning på detta, hittade det dock inte här på forumet.

varför kör du inte IRc via shell då?
jag har min ansluten 24/7 via en kompis *nix burk. Som jag sen SSH till och där kör jag en screen med irssi. Det löser ditt irc problem iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-28 19:15
Ursprungligen av Tjacke:

varför kör du inte IRc via shell då?
jag har min ansluten 24/7 via en kompis *nix burk. Som jag sen SSH till och där kör jag en screen med irssi. Det löser ditt irc problem iaf.

jag får ursäkta mitt okunnande, jag fattar inte ett jota av det du skriver

  • Oregistrerad
  • 2005-05-28 19:42

ROFL!!!!!! :D:D:D:D:D
jo, han menar att han ansluter "remote" till en polares dator som aldrig sover, så oavsett om hans dator krachar eller går i vila, startar om sig eller om han avslutar programmet, så kan han fortfarande koppla upp sig o inte ha missat en rad text.
iofs en skoj grej, men definitivt inte en lösning för dig, eftersom du vill behålla nät-aktiviteten när din dator är i vila.

men som svar på din fråga, det går inte. när datorn går i vila, så har den bara underhålls-ström, ungefär som när en bil har tändningen avslagen men du kan fortfarande lyssna på radion.
men enklaste lösningen om du tvunget o promt vill behålla nätverket e ju att se till att datorn aldrig går i vila.

1
Bevaka tråden