Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SkypeIn nu med svenska nummer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 15:35

Nu kan man få ett 08-nummer till Skype. Köpte ett nr och gjorde ett snabbtest. Rätt sprakigt ljud, men blir väl förhoppningsvis bättre.

http://www.skype.com/products/skypein

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 12:24

Sthlm, Göteborg ... MALMÖ! När när när?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-05-25 13:43

Well, det bör inte spela så stor roll numera vilket riktnummer du har. Det kostar ju lika mycket oberoende av riktnummer numera.

Dock är det ju kanske en trevlig formsak att få "rätt" riktnummer.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2005-05-25 15:09

Skulle det inte vara bättre om IP-telefoni fick ett eget riktnummer? Ungefär som mobilernas 07.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-05-25 16:54
Ursprungligen av Krypto:

Skulle det inte vara bättre om IP-telefoni fick ett eget riktnummer? Ungefär som mobilernas 07.

Telias IP-telefoni har nummer 075-xx..x, vilket e rätt kasst eftersom många tror att det är ett mobilnummer. Gula sidorna skriver det som mobilnummer och vissa 020-nummer gick tidigare inte att ringa, kanske är ändrat nu.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 17:07

Finns Göteborgsnummer NU! Börjar på 031-360 XX XX allihopa

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-05-25 16:26

Genomförde ett kundsamtal (3-part) under förmiddagen där jag och kollegan satt på varsin skypeutrustad dator på olika platser i Stockholm, och där kunden satt på vanlig telefon i Malmö.

Jag startade en konferens där jag ringde upp båda - kollegan via vanlig Skype och kunde via SkypeOut) och ljudkvaliten var fantastiskt bra utan lagg.

En timme senare la vi på - samtalet kostade mig exakt 1 Euro! Kunden hade ingen aning om att vi satt på nätet... jag är så fascinerad över detta fenomen.

Skulle gärna byta helt till SkypIn, men inte än. Delvis för att jag måste ha teleabbonemang för bredbandet, delvis för att det inte finns någon bra lösning på att ha ett nummer för bostaden, som kan nås oavsett vem som loggat in på datorn. Känns dumt om jag och sambon måste ha varsitt nummer.

1
Bevaka tråden