Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intrång på Cliché?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min sida på Cliché har blivit crackad! Jag vet inte än om det bara är min eller hela Cliché. Någon mer här som har Cliché?

Eftersom Cliché är så minimalistiskt finns det inte ens möjlighet att byta lösen på FTP, annars hade jag försökt det, men jag misstänker att det är servern som är knäckt, så alla sidor byts så fort de accessas eller något liknande. Jag kan inte återställa bara genom att ladda upp filerna på nytt. De raderas direkt och ersätts med cracking-sidan.

Inte jättekul, för det innebär att det musikforum jag drev på sidan är stendött så länge problemet är kvar, och ett forum står och faller på kontinuiteten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-23 09:36

Jag har Cliché men min sida verkar vara ok.

Intressant att höra! Antingen ligger vi på olika servrar eller så är det bara mitt lösen de knäckt.

Det verkar som om sabotören helt enkelt knäckt mitt lösen med automatgenererade lösenord, för Cliché-supporten meddelade att det gjorts ett stort antal misslyckade inloggningsförsök mot min sida.

1
Bevaka tråden