Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med firewire-nätverk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 12:29

Jag har ställt upp en gammal Cube (utan skärm, med Tiger) som musikserver och med firewire-nätverk till min arbetsdator, en iMac G4 med Panther (än så länge). Just nu använder jag en demo av Apples RemoteDesktop för att administrera Cuben från iMacen.
Mitt problem är att efter att Cuben har varit i vila kan jag inte koppla upp mot den igen. Inte vare sig via RemoteDesktop, Finder eller internet. Först efter en omstart av Cuben dyker den upp igen. Någon som har någon idé om vad man kan tänkas behöva göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-17 13:28
Ursprungligen av Gunman:

Mitt problem är att efter att Cuben har varit i vila kan jag inte koppla upp mot den igen. Inte vare sig via RemoteDesktop, Finder eller internet. Först efter en omstart av Cuben dyker den upp igen. Någon som har någon idé om vad man kan tänkas behöva göra?

Gunman,

Gå in i:

Systeminställningar -> Strömsparare

...och ställ in att Cuben inte skall gå i vila...

-Torkel

  • Oregistrerad
  • 2005-05-19 12:16

Hmm, nu lyckas jag inte ens få kontakt med cuben efter omstart. Men stereon fixar det och det är ju huvudsaken. Måste nog låna en skärm och göra om en del inställningar tydligen.

1
Bevaka tråden