Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype telefon - Perfekt blandning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 23:22

Satt och kollade lite grejer på nätet. Hittade då nånting som jag vart väldigt sugen på. En underbar ide som troligen kommer slå igenom stort. Perfekt för dem som inte vill använda enbart Skype eller vanlig telefon, utan blanda

Kolla denna

"Cordless DUALphone är en trådlös telefon som ansluts till det vanliga telenätet och USB-porten på en dator. Displayen visar när vänner som också använder Skype™ är online. När de är online trycker man bara på den ena gröna knappen och kan prata gratis – oavsett var i världen de befinner sig."

Tyvärr så funkar inte den för oss Mac-användare.

"Kan jag använda telefonen med MAC, UNIX eller LINUX?
Nej, den här produkten kan endast användas med de operativsystem som anges. Dessa är Windows XP/2000/2003 Server.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 23:31

Darn, den lilla detaljen missade jag, inte bra. Men när det väl dykt upp dessa grejer kommer utvecklingen att spira. Jag tror att många kommer använda IP telefoni nu när det väl börjar utvecklas... Precis vad som behövs!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 23:35

Det är inte så att den funkar med skype och OS X som andra sådana där "skypetillbehör" : Att ljudet funkar men att hotkeys för kontakter m.m. inte funkar mer än i Win så det får man sköta från datorn?
Jag vet inget, det är en tanke bara…

  • Oregistrerad
  • 2005-05-15 12:21

Det är mycket möjligt. Jag hittade en annan sida till med Skype telefoner, så det verkar vara på gång!

Här.

1
Bevaka tråden