Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple center Luleå - Grafit vs. Go-on

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 08:45

Är det bara jag som uppmärksammat kampen mellan go-on och grafit i luleå ....

Grafit skall efter semestern öppna ett riktigt Apple Center, nu är det så att detta verkade inte gillas av Go-on som satte fart på den tunga arteleriet med redioreklam (på rixfm), "att dem minsann LÄNGE varit Apple Center i luleå som både säljer Pc och mac". ( errr...pc o mac i samma butik ....riight )

Go-on´s försök att sälja mac kan bara summeras som "tamt" , är det så att dom kan fortsätta sälja mac även efter att grafit etablerat butik i centrala Luleå.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-11 09:15

Håller med.
Lite kul är det att Go-On i dagens lokaltidning annonserar om att de är "Världens nordligaste Apple-center" och att Grafit öppnar sin butik på andra sidan gatan i augusti, 30 meter - norrut!

När jag varit in där har jag dock blivit bra bemött (köpte lurar till iPod) men tyvärr var de två iMacarna avstängda, annars står de fint till för att ses utifrån.

Det är iaf possitivt med det trendbrott som skett! Nu _vill_ butikerna skylta med att de säljer Apples produkter!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 11:48

Det är ju invigning idag men man jobbar ju så det går inte så lätt att pipa förbi.

Öppnar grafit idag? Och vart kommer butiken ligga?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-11 14:11
Ursprungligen av Mechanix:

Öppnar grafit idag? Och vart kommer butiken ligga?

Nä, det är Go-On som har blivit "Apple Center" och inviger/firar detta i dagarna två.
Grafit öppnar i augusti, enligt deras annons inför Tiger-släppet.

Go-on är tyvärr inget Apple Center, det är inte sanktionerat av Apple Sverige och killen som står bakom det här "Apple Centret" kommer från Luleås Canon Center vilket borde ge en vink om service och support.... De har en hörna med nedsläckta macar som de inte vill slå på och handlar sina maskiner från Scribona som vilken PC-nasare som helst (därmed dåliga marginaler). Jag ger dem inte många månader efter Grafit öppnat, de verkar satsa seriöst.

Ja, jag tycker inte att Go-On verkar satsa ordentligt, får se hur det blir efter att Grafit öppnar, då kanske Go-On går tillbaks till att bara sälja PC?

Jag har varit inne där ett par gånger för att ställa frågor och prova några datorer, men det känns som att dom blir väldigt besvärade av att kunder vill känna på deras iMac.

Edit: Var inne på Go-On med en kompis som ville hitta ett skal till sin nya iPod Mini igår. Dom har ju helt byggt om, med en snygg hörna där man kan kan prova alla Apple's modeller, förutom Mini, den fanns där, men var ej kopplad till någon skärm. Bemötandet var också helt annorlunda och killen där var väldigt hjälpsam och trevlig.

Senast redigerat 2005-05-14 18:00

Grafit-Go-On

Nog verkar de vara sanktionerade av Apple. Jag var där och lyssnade på Oscar Bjärs och en till från Apple (minns ej hans nam,n nu). Det kanske kan vara en vits att ligga i en Pc-butik. Det finns säkert Pc-anhängare som kan bli nyfikna.

Hoppas Grafit tar hem segern.

Varför detta negativa gnäll. Det är väl bra med konkurrens. På vilket sätt kan det vara bra för oss om "en vinner"?

1
Bevaka tråden