Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slippa utsträckt grafik

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 13:33

Om man på sin PB 15" kopplar in en projektor som man kör i 1024x768 för att köra keynote eller annat och sedan får lust tt byta till skärmdubblering för att flasha något annat program på projektorn så trycker man ju smidigt på fn-F7. Då växlar LCD:n ner till 1024x768. MEN, den väljer den utsräckta varianten vilket ser fördjävlig ut. Kan man slippa dom utsträckta lägena helt eller få den att föredra dom icke utsträckta? Har apples tekniker jobbat på elgiganten tidigare?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 13:12

Ingen mer än jag som irriterat sej på dessa meningslös utsträckta lägena? Vad är poängen med lägen där cirklar ser ut som ägg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-11 13:15

Men det blir ju lite svårt för PowerBooken att visa 1024x768 eftersom skärmen inte har de dimentionerna. I och för sig borde man kunna välja att ha svarta kanter runt om.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 13:37

Ja, man kan redan nu ha svart runt, precis så jag vill ha det. Problemet är ju att den väljer det utsträckta läget fram det som jag vill ha som jag beskrev ovan. Jag vill utrota dom utsträckta varianterna, eller åtminste få datorn att föredra dom andra när den väljer själv, som när man slår på skärmdubblering.

1
Bevaka tråden