Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programmen avslutas oväntat

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-11 09:49

Ungefär som i Windows stänger sig mina program i OS X av sig utan anledning alltmer ofta. Jag får upp en ruta om att något har avslutat programmet okänt, och den frågar om jag vill öppna det igen. Detta kan jämföras med Windows "Systemet har utfört en förbjuden åtgärd".

Detta fenomen började någon vecka före Tiger-releasen. När jag fick tiger uppgraderade jag bara mitt OS och problemet kvarstod. Så tänkte jag, det måste ha något med systemet att göra, varav jag formaterade hela datorn från scratch. Till min stora besvikelse hjälpte inte detta, och jag undrar nu vad jag ska göra. Ska jag lämna in datorn för reparation? Det är väldigt irriterande om man, som jag gjorde igår, hade skrivit i stort sett ett helt dokument, och så bara försvinner det.

På en timme igår inträffade det här mer än 5 gånger.

EDIT: Kan nämna att det både är Apples egna program och andra tillverkare. iPhoto, iTunes, Word, RapidWeaver, Safari, Dashboard, VLC, RealPlayer, Quicktime, mm.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-11 10:27

Vad har du för RAM installerad? Sitter nån modul inte ordentlig på plats eller är defekt? Testa genom att ta bort en i taget och se om datorn blir stabilare.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-11 12:22

Jag testade ta ut mitt 512 MB ram-minne i Powerbooken.. Det tog 2 minuter, sedan krashade iPhoto.

Jag har precis samma problem som KarlF. Program kraschar oväntat.

Förutom det så försvinner de extra ikoner (alias) som jag lagt till i finder-fönstrets vänsterkolumn. Jag kan inte säga exakt när det händer men jag har misstankar om att det är när jag reparerar behörigheterna och sedan startar om eller nått sånt.

Jag har också en del behörigheter som inte vill bli reparerade hur många gånger jag än försöker.

hupp! nu avslutades ett program oväntat igen!

Alla kommentarer är välkomna.

Jag har en MDD 1,25GHz 1,75GB RAM och Tiger (10.4.3)

1
Bevaka tråden