Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta fläktarna manuellt?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-05-02 14:10

Tjenare.
Jag sitter just nu på kontoret, här är ganska högljutt, så det gör inget om fläkten går. Och jag vill att den ska gå, för min dator är varm! problemet är att den inte är tillräckligt varm för att fläkten ska starta. dock så måste jag lyfta på mina händer lite då och då för att lufta, för datorn blir helt enkelt för varm, så jag börjar svettas och ha mig där händerna vilar mot datorn, brevid touchpadden. speciellt på vänstersidan, där hårddisken sitter, har jag bestämmt för mig. visst, det kan vara svårt att få ner värmen på den med fläktarna i datorn, men .. det måste ju hjälpa lite grand?

min fråga är alltså:
finns det något sätt att starta fläktarna manuellt? jag vill kyla min dator så mycket det går, helt enkelt.

mvh
Andyh

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 14:50

Det du kan göra är att gå via

Systeminställningar -->
Strömsparare -->
Processorhastighet

Om du sätter den på högsta så jobbar processorn för fullt, därmed även fläktarna. Det jag inte vet är om du vinner på det, processorn jobbar ju som sagt mer. Skadar inte att prova dock

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-05-02 15:06
Ursprungligen av Wheat:

Det du kan göra är att gå via

Systeminställningar -->
Strömsparare -->
Processorhastighet

Om du sätter den på högsta så jobbar processorn för fullt, därmed även fläktarna. Det jag inte vet är om du vinner på det, processorn jobbar ju som sagt mer. Skadar inte att prova dock

processorn lär ju jobba i takt med att jag ger den jobb. möjligen kan man ändra klockfrekvensen där. även om det nu finns ett sätt att få den att jobba mer, generara mer värme, så att fläktarna går.. så genererar den ju som sagt mera värme. alltså, det är inget alternativ.

1
Bevaka tråden