Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände med nya iMac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-29 08:31

Vadå ska Apple inte uppdatera iMacen eller är de bara sega?
Ingen uppdatering=Ingen switch från min sida.

(Snåla Apple)

  • Oregistrerad
  • 2005-05-01 20:35

Hehe du switchar inte om de inte uppgraderar denna iMac?

Apple har antagligen alldeles utmärkta skäl till att deras iMac inte är uppdaterad ännu. Det är ju inte så att Apple sitter på en uppgradering och bara på pin kiv väljer att hålla på dom för att sälja mindre. De vill naturligtvis komma ut med det så fort de kan, i alla fall om de ligger efter den normala produktcykeln (6 månader).

Jag har ingen aning om varför det inte är släppt ännu, men här är några tänkbara skäl:
- Tillverkningen strular på något sätt.
- Någon komponent försenar tillverkningen (ATI, IBM och Motorola har alla varit skäl till att Apple inte kunnat uppdatera så ofta och snabbt som de vill).
- Apple ville ta en produkt i taget. För att få bättre genomslag i media är det smart att släppa vid flera tillfällen än allt på en gång.
- Apple vill bygga upp ett bra lager så inte leveranstiderna bli ohyggligt långa. När Apple väl släpper en uppdatering är det många som slänger sig på telefonen eller kastar sig över datorn för att illa kvick beställa.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-05-02 09:05

Ska köpa en Cinema skärm och ha kvar pc:n som är väldigt bra och ganska ny. Tänkte köpa en PowerMac i framtiden när jag kommer tebax från USA om jag nu får praktiken i LA.

/Abbe

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 19:39

Yeah, det låter nice! jag vill med

1
Bevaka tråden