Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook och tft-skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-13 13:07

har en fråga som jag hoppas någon kan besvara, köpt en 19"tft skärm till min pb 12" (nya reven) och allt funkar bra, förutom att datorn blir smällhet. har jag bara finder igång, går fläktarna igång på en 5000 varv och grafikkortets temperatur ligger på över 50 grader!? Ska det vara så varmt? Någon annan som har en extern skärm till sin pb 12" och har liknande problem?

har ställt in processorn på "reduced" och sänkt frekvensen till 60hz på skärmen. men ingen förbättring, kör jag i gång warcraft går grafikkortet upp till 74 grader..!? fläktarna ligger då på 7500 varv!? vilket inte är så trevligt för öronen eller för datorn.

trevliga applesuport ger inga svar, de verkar inte ha några siffror på arbetstemperaturer och har man ingen appleskärm så är man ju en dålig kund:-/

Clabbe, hur går det?

Jag är också tacksam för erfarenhet på detta område.

Funderar på en PB 12 eller 15" att köra tillsammans med en 20" Dellskärm, men har oroat mig bla för värmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 23:02

Oj fan, visste inte att det var såna problem.
Har en PowerBook 15 tum 1,67GHz och funderar på en 24" TFT.. men det kanske är dumt då datorn blir svinhet alltså?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-05-03 15:05

strulet är inte skärmen.. utan usb.produkter som man kopplar till. ofta har ju fina skärmar usb-hubb, som jäklas mycket.. mina fläktar är igpng hela tiden oavsett värme.. bara man har ngn usb-sak i så..:-/

1
Bevaka tråden