Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applikationslista

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Accounts , Limitations, Some Limits är Program och verktyg listade. Jag undrar om det finns nån inbyggd funktionalitet att lista dessa i just mitt program på likadant sätt, eller måste jag lista kataloger på det grova sättet?

Senast redigerat 2005-04-18 09:35

Ok, verkar som att det inte fanns det. Då undrar jag hur man kan göra detta "manuellt". Genom NSFileManager kan jag ju lista alla filer i en mapp till en array. Men vad händer med underkataloger då? och kan jag på något sätt begränsa den till att bara lista app filer? Eller måste jag göra det den jobbiga vägen också?
Såg något om SearchKit, är det något att kolla på eller?

Om du kan tänka dig att använda några rader AppleScript så kanske du kan använda ungefär följande

tell application "Finder"
	return name of application files of entire contents of (path to applications folder)
end tell

Här har du en diskussion om hur man hittar applikationer. Det kanske hjälper även om det inte verkar finnas någon enkel lösning.

jocke

Tack!

Men bara en sak, kan man exkludera Verktygsmappen?

med applescript dvs, Lista hela applikationsmappen (inkl underkataloger) men exkludera vektygsmappen. Har försökt men inte fått till det

Hur tar man emot detta med Objective-C nu då? Det är väl en array den skickar tillbaka... Är det någon som vet?

1
Bevaka tråden