Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB problem på G5 eller 20Cinema disp?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-16 13:26

Ungefär var tredje gång jag drar igång min dator är mitt tangentbord dött. detta för att den är kopplad till skärmns usb. Om jag byter och sätter tgbn i ett annat uttag fungera det...

Dessutom vill min dator nu mer ej sätta sig i sparläge?

Är det bara att läma tillbaka för service eller?

Jag har en wacombräda dessutom, har hört att det kan ha med saken att göra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-18 19:12

Och nu har den börjat psyka sig ännu mer...
efter att ha installertat 1.3.9 så hittar den mina usb prylar för det mesta, men efter en timma (om jag inte gör någonting) så börjar fläkten varva upp, till ORKANSTYRKA, samt att det står att jag "kanske kan behöva starta om datorn"...

Köpte MAC för att jag ville ha kvalitet, efter att ha haft PC...känner mig fett lurad just nu..

Har också probelm med USB på iMac G5. Men i ditt fall kanske det kan vara strömförsörjningen till tgb:et. Är det en USB 2.0 port eller en enkel 1.1-port? kanhända Cinema Displayen inte orka skicka nog med ström till ditt tgb via porten.

Vad gäller fläktar i orkanstyrka (väl beskrivet!) så beror det på att något program suger upp CPU-kraft och överbelastar systemet varpå CPU-tempen skenar iväg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-19 00:23

Deet sjuka är att om jag kör skiten ur den med grafikprogram, så är den helt OK. Den tar allt jag kastar på den, under en hel arbetsdag, men det är efter arbetspasset då jag stängt ned alla applikationer, som den blir som ett miffo efter ca 55 minuter....

alternativt om jag startar upp den och inte gör någonting på en timme ?!?!?!

1
Bevaka tråden