Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigt problem med Firefox-fönster

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag kör senaste version av FF och det har gått snett sedan jag satte på Full Screen, nu kan jag inte förminska eller förstora med hjälp av nedre hörnan till höger eftersom den står utanför skärmen och jag når inte ner med muspilen. Jag kan bara minska på bredden, men inte från hörnan som man gör med alla program i FF. Hur lösa? Jag har avinstallerat FF och återinstallerat men det var precis som förut.

Råd & Tips?

Jonas

Har du testat om nedre hörnet kommer fram med + knappen?

Nej, jag lyckades inte. Jag är färsk switcher så därför kanske jag har missat nånstans. Men hur skulle man använda + knappen?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 18:35

Jag tror han menar + knappen, den gröna som du maximerade fönstret med, den har olika lägen. Annars vet jag inte, ändra upplösningen och komma åt det den vägen kanske funkar. Roligt situation iaf

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 18:43

Använd Full Screen i menyn igen.

Jag klickade på FullScreen igen och det blev fullt men nedre delen var fortfarande utanför och jag kan inte åter minska eller förstora. +knappen funkar inte heller.

Nu blev jag så frustrerad så jag avinstallerade FF och såg till att ta bort alla mappar inkl. personliga mappar så att när jag hämtade FF på nytt och installerade, så var det på nytt igen och där fungerar fönstret som vanligt. Tack ändå för er hjälp!

Det är tur att jag har lärt mig lite om Linux, eftersom filsystemet liknar mycket på mac os x, så jag förstod hur filstrukturen fungerar. Om jag inte hade vetat det hade jag blivit vansinnig!!

Jonas

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-14 19:03

Kan du testa med högre skärmupplösning och se om hela fönstret visar sig?

Too late, jag har redan installerat om efter tagit bort tllhörande mapparna.

Tack ändå!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 19:14

Full Screen har spökat någon gång för mig. Men ge inte upp hoppet om FireFox. Kanske det även kunde hjälpt att slänga Inställningarna, d v s Preferensfilen. Kan hjälpa ibland då ett program krånglar. Dessa finner du i ditt bibliotek på HD, och sedan under Preferences. Sedan där en fil med firefox i namnet "org.mozilla.firefox.plist". Släng den, eller för det program som krånglar. Det skapas en ny sedan.

Ursprungligen av palb:

Full Screen har spökat någon gång för mig. Men ge inte upp hoppet om FireFox. Kanske det även kunde hjälpt att slänga Inställningarna, d v s Preferensfilen. Kan hjälpa ibland då ett program krånglar. Dessa finner du i ditt bibliotek på HD, och sedan under Preferences. Sedan där en fil med firefox i namnet "org.mozilla.firefox.plist". Släng den, eller för det program som krånglar. Det skapas en ny sedan.

Bra att du sa det....Jag förstår nu vad du menar preferensfilen...

1
Bevaka tråden