Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cd-skivs skrivare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver få tag i något som enkelt kan skriva en label på en skiva.
Vi gör idag cirka 1000 st skivor om året.
Kan någon ge mig ett förslag på en enkel maskin.

Ursprungligen av Claes Lindvall:

Jag behöver få tag i något som enkelt kan skriva en label på en skiva.
Vi gör idag cirka 1000 st skivor om året.
Kan någon ge mig ett förslag på en enkel maskin.

Beror ju på hur avancerat det måste vara - jag har en Canon Pixma ip4000, som skriver ut snyggt på vita cd-skivor. Det är inte det mest smidiga handhavandet, men för att skriva ut ett par skivor om dagen är det inget problem. Speciellt inte om man kör många av samma...

Bläcket är dessutom billigt

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-04-13 10:58
Ursprungligen av scooterbabe:

Beror ju på hur avancerat det måste vara - jag har en Canon Pixma ip4000, som skriver ut snyggt på vita cd-skivor. Det är inte det mest smidiga handhavandet, men för att skriva ut ett par skivor om dagen är det inget problem. Speciellt inte om man kör många av samma...

Bläcket är dessutom billigt

Har exakt samma maskin som scooterbabe, blir mycket bra utskrifter och 1000/år är ju inga problem. Dock är ju trycket inte vattentåligt det ska finnas någon specialgrej att spruta på ovan har dock inte hittat någon som har det till försäljning eller det kanske går med vanligt klarlack men då behövs ju ett väl ventilerat rum.
Annars har ju Primera några olika modeller som kan skriva på CD/DVD, vet dock inte vattenbeständigheten på dessa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-13 11:32

Har samma behov av att kunna göra små upplagor av fint märkta skivor, så jag skaffade Canon Pixma ip5000, grymt prisvärd och en riktigt bra skrivare för alla applikationer!

1
Bevaka tråden