Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Airport

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Suck...

Köpte ett airport extremekort till min iBook G4 1Ghz i Kanada förra veckan.
Satte in det i datorn efter att ha installerat mjukvaran. När jag startar upp datorn är skärmen svart (fast märker att datorn kör igång och inloggningsrutan kommer fram utan att synas). Felet avhjälps genom att ta ur kortet, sätter jag i det igen, uppstår samma fel. Spännena som ska hålla kortet på plats sitter något tight, men kortet borde vara rätt insatt - det här gör att spännet kanske ligger mot tangentbordets undersida, men vet inte om det kan få sådana här konsekvenser...
Någon som vet vad detta kan bero på?
Kan det finnas andra problem med att ha införskaffat kortet i Kanada (bor själv alltså i Finland).

Tacksam för hjälp om någon har erfarenhet av problemet.

Xerkses

Det står på kortet. Kolla om det står "Global", i så fall ska det funka. Annars är det ett för USA/Kanada.
Man ser det även under "Systeminformation", såg jag just, om man får igång datorn med kortet i alltså.

Ursprungligen av Nurell:

Det står på kortet. Kolla om det står "Global", i så fall ska det funka. Annars är det ett för USA/Kanada.
Man ser det även under "Systeminformation", såg jag just, om man får igång datorn med kortet i alltså.

Ser inget "Global" på själva kortet. Försäljaren jag frågade, hävdade det ska fungera också här. Tycker ändå det är konstigt om det får den effekten att bilden försvinner ur skärmen...

Man borde väl ha rätt byta ut ett sådant här kort hos Apple, om det är så att det inte fungerar i Europa?

Även om det är fel sorts kort så borde datorn gå i alla fall med kortet i, det måste vara något annat fel.
Jag vet att det finns två typer av kort, en som de använder i USA och en för resten.
Så här står det i min Systeminformation:

Typ av kort för trådlös anslutning: AirPort Extreme
Miljö trådlöst kort: Globalt
Fast programvaruversion trådlöst kort: 3.5a6 (3.50.37.p4)
Nuvarande trådlöst nätverk: XXXX Airport
Trådlös kanal: 1

1
Bevaka tråden