Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN Messenger ett virus?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har installerat MSN Messenger och haft det autostartande men vill inte ha det så längre. Gick in på >Systeminställningar>Konto>Startobjekt och markerade MSN och klickade på "minus" för att ta bort det från listan. Startade om datorn och MSN autostartade!? Gick in igen och klickade gjorde om hela borttagandet från autostart men låste denna gång "hänglåset". Startar om igen - OCH DET JÄVLA MSN AUTOSTARTAR!? Gick in och tittade igen på startobjekt och MSN ligger där igen och har låst upp "hänglåset"!

Virus eller Tojan - vilket betecknar man MSN som? Frågan är vad andra saker har MSN gjort i min dator!?

Hata Microsoft!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-04-08 07:55

Släng/Avinstallera MSN (om du har en mac-präst i närheten be denne välsigna din dator efteråt) och kör Adium X - www.adiumx.com

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-08 07:59

I MSN-inställningarna kan man välja om programmet ska köras automatiskt efter datorstart, se till att den rutan är urklickad.

Ursprungligen av Peth:

I MSN-inställningarna kan man välja om programmet ska köras automatiskt efter datorstart, se till att den rutan är urklickad.

Jag gjorde det sedan men vad jag är tveksam till är att MSN ändrar i mina systeminställningar t.o.m. efter att jag har stängt "hänglåset". Det är det betendet som jag tycker är synnerligen tveksamt och därför nog vill jämföra det med en trojan!

Ursprungligen av Nilsanders:

Jag gjorde det sedan men vad jag är tveksam till är att MSN ändrar i mina systeminställningar t.o.m. efter att jag har stängt "hänglåset". Det är det betendet som jag tycker är synnerligen tveksamt och därför nog vill jämföra det med en trojan!

Kanske inte en trojan, men _väldigt_ illa om den inte gör som _du_ vill.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-08 20:08

MSN är varken virus eller trojan. Sådana brukar vara välskrivna...

Ladda ner Adium X istället så blir du antagligen lyckligare...

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-04-08 23:44

Man ger ju installeraren sitt lösenord när man installerar, klart som tusan att den kan göra som den vill med dina inställningar, använd root för att låsa inställningarna med ett anant lösenord än det för ditt konto, kanske kan fungera...
Grejen är väl den att du, som någon skrev innan, måste göra inställningen i programmet och inte i startobjekt.
/M

Ursprungligen av Mattias L:

Man ger ju installeraren sitt lösenord när man installerar, klart som tusan att den kan göra som den vill med dina inställningar, använd root för att låsa inställningarna med ett anant lösenord än det för ditt konto, kanske kan fungera...
Grejen är väl den att du, som någon skrev innan, måste göra inställningen i programmet och inte i startobjekt.
/M

Jo fast vad den gör _efter_ en installation är en annan sak, tycker jag.

1
Bevaka tråden