Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svårt att installera phpbb

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag sitter här och försöker installera phpbb men så fort jag fyllt i alla uppgifter om databas och admin login och allt vad det nu kan vara, och tryckt på 'start install' så laddas bara sidan om med alla de surt ifyllda fälten rensade.

någon annan som stött på sama trubbel?

Det här är ju besynnerligt! Nu har jag testat å installera två andra 'gratis' forum: Yabbse och invision 1.3 och det bara går inte. Däremot funkar det utmärkt att installera kostsamma forumskript som vBulletin och invision2.0.
Hur kan detta komma sig?

Ja, säg det. Jag har installerat ett flertal phpBB-forum via min Mac och det fungerat utmärkt. Jag har till och med installerat på en Mac OS X Server.

Så länge du har ordning på sökvägar, databasnamn, användarnamn och lösenord ska det inte vara några problem tycker jag.

Har du tillgång till en Windows-hoj du kan testa att köra installationen ifrån?

Ursprungligen av Christian Å:

Ja, säg det. Jag har installerat ett flertal phpBB-forum via min Mac och det fungerat utmärkt. Jag har till och med installerat på en Mac OS X Server.

Så länge du har ordning på sökvägar, databasnamn, användarnamn och lösenord ska det inte vara några problem tycker jag.

Har du tillgång till en Windows-hoj du kan testa att köra installationen ifrån?

Det skumma är att jag försöker ju installera lokalt på localhost i egna maskinen (ursäkta tautologin ) och sökvägarna och databasnamnen torde vara desamma som till betalvarianterna. Och ja, jag har reparerat behörigheter flera gånger men jag ska banne mig reparera dom några gånger till...

1
Bevaka tråden