Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.1.5 bootar inte på min imac revd

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har stött på ett ganska lustigt problem. Min imac (revd 288mb/80gb os 10.1.5 använd med denna konfiguration i 2månader) bootar inte. Det som händer är att datorn startar och den GLADA macen visas. Hårddisken (Formaterad ca 7mb + 73mb)startar och läser i några sekunder. Efter detta händer det inget.
Jag har prövat att boota med kommando-v och med Osx-cd. Kommando-v funkade inte (samma resulatat som ovan) osx-cdbooten funkade, men med den cd som jag har kan man bara göra en ny installation.

Det jag undrar är om någon har en vettig lösning där jag inte behöver installera om systemet.

Iofs är jag rädd för att Hdn är trasig, det är en IBM 120gxp och de har ju inte haft så bra rykte.

Mvh Hans

  • Oregistrerad
  • 2002-09-13 13:01

Lättast är att börja felsöka hårdvaran. Kör med Diskwarrior och kolla disken....

Såg att Apple har lagt "Disk Utility" uppe i menyerna. Nu funkar datorn igen. Men det är mycket irriterande att ha fel på en 2 månader gammal disk.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-13 14:01

Skrivfel på diskar sker ganska ofta på större diskar... Kan vara så att man får en hängning och under omstarten så får den sig en skada som först påverkar efter några dagar!

1
Bevaka tråden