Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

17":are får kämpa för att mata ut CD/DVD.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har sedan några dagar tillbaka ett diffust fel på min PowerBook 17" (ej senaste modellen). Lägger jag i en CD/DVD för att sedan mata ut den så "lyckas" den inte alltid med det. Det typiska ljudet som uppstår vi utmatning uppstår, men CD kommer inte ut, utan iställer varav dator upp disken igen, som kommer upp på skrivbordet på nytt.

Konstigt är att det efter en 2-3 försök brukar fungera att få ut skivorna...

Vad tror ni? Kontakta Apple?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-02 11:17

Ja gör det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-02 11:28

Kontakta Apple. Definivt en fråga för Apples supportavdelning. Det är därför man ska ha AppleCare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-02 12:18

Det där händer på både min PM G4 och min Mac mini - säkert iMacen också - så är det verkligen ett fel på datorn som man kan kontakta Apple för? Kan det inte vara en bugg i OS X?

(Ett tips för att få ut skivan är att trycka på ejectknappen en extra gång precis när CDn har försvunnit från skrivbordet - funkar ibland)

OK, det är bara att börja härja på måndag. Pust, utmattad av blotta tanken. Apple gör kalasfina datorer och mjukvaror men supporten alltså... Det är som naturlag att det blir strul.

1
Bevaka tråden