Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tji Installera Skrivare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle visa minins förträfflighet igår hemma hos en bekant, skrivarinstallation var på tapeten. En HP från "700-serien" med inbyggd scanner. Först hittade datorn iofs. skrivaren, men konstaterade, inga drivrutiner installerade, och mer var det inte med det. Hittade sen en skiva med drivare för X, installerade dessa, testade igen, skrivaren hittades av datorn, förfrågan om jag ville lägga till drivare, ok, sen stod bara datorn och såg dum ut med dialogen öppen. Jag avbröt efter en god stund, och öppnade skivverktyget igen. Fortfarnade stod det inga drivrutiner laddade, då gav jag upp. Minin uppför sig ju som en Win-burk om inte värre. Där brukar i alla fall skrivarna funka. Att sen hans XP-burk storknade fullständigt och över huvud taget inte gick att starta om igen när vi försökte att koppla upp nätverket är en annan femma...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-31 13:56
Ursprungligen av bruksarn:

Fortfarnade stod det inga drivrutiner laddade, då gav jag upp. Minin uppför sig ju som en Win-burk om inte värre. Där brukar i alla fall skrivarna funka. Att sen hans XP-burk storknade fullständigt och över huvud taget inte gick att starta om igen när vi försökte att koppla upp nätverket är en annan femma...

Gör det lugnt och metodiskt så ska du se att det funkar.

1. Ladda ned senaste drivaren från hp.com
2. Installlera drivaren enl medföljande instruktioner
3. Plugga i skrivaren
4. Skriv ut

HP-skrivare brukar funka mycket bra med OSX, har installerat "massvis" och aldrig haft några problem.

Senast redigerat 2005-04-01 09:45

Knepigt att drivaren inte fanns med över huvud taget. Det läggs ju in en himla massa drivrutiner vid installationen och instruktionen för den drivrutin jag la in handlade om Os X 10.1, så den borde ju finnas med bland alla HP-drivare i 10.3 kan man tycka...

Du måste ju ha en nyare än den för 10.1 från stenåldern. Det är ju bara att hämta en ny.

Häpp, så det hänger ihop, tack tack för infon. Men alla dessa drivrutiner som installeras i X, var håller dom hus?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-01 09:47

De ligger i /System/Library/Extensions/drivarnamn.kext har jag för mig. Man kan se vilka som är installerade med systeminformation.

1
Bevaka tråden