Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xbox, iTunes och OSX

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt hitta några bra trådar om ämnet, men inte lyckats. Så, here we go..

Jag försöker streama min iTunes mot xboxen, men lyckas inte att få det och fungera. Jag har talat med flera som har gjort detta utan problem, men det hjälper mig föga. Jag undrar nu om det är någon annan som har haft problem som är lite mer avancerade än t.ex. fel Ip-nummer i XML-filen, eller delningsfunktionen som inte varit påslagen i iTunes.

När jag kallar på bokmärket i XBMC står den och tänker ett tag, men sedan blir det bara blankt. Problemet behöver ju självklart inte ligga i OSX eller iTunes, men för att det inte ska bli för mycket Microsoft-språk så kändes detta forumet som det bästa

/Johan

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-03-28 16:50
Ursprungligen av Johan Torslén:

Har försökt hitta några bra trådar om ämnet, men inte lyckats. Så, here we go..

Jag försöker streama min iTunes mot xboxen, men lyckas inte att få det och fungera. Jag har talat med flera som har gjort detta utan problem, men det hjälper mig föga. Jag undrar nu om det är någon annan som har haft problem som är lite mer avancerade än t.ex. fel Ip-nummer i XML-filen, eller delningsfunktionen som inte varit påslagen i iTunes.

När jag kallar på bokmärket i XBMC står den och tänker ett tag, men sedan blir det bara blankt. Problemet behöver ju självklart inte ligga i OSX eller iTunes, men för att det inte ska bli för mycket Microsoft-språk så kändes detta forumet som det bästa

/Johan

<bookmark>
<name>iTunes</name>
<path>daap://XXX.XXX.XXX.XXX</path>
</bookmark>

Byt ut X:en mot ditt ip. Och du måste tydligen ha iTunes igång på macen av nån anledning vilket är lite synd (nån som vet nått sätt att komma runt det?). Testa det så borde det fungera. Det är ju inte så mycket som kan gå fel. Se också till att du har utdelning på i iTunes.

Så långt har jag kommit....

Håller med, det är inte så mycket som kan gå fel, men jag får det inte att fungera.. Vet inte heller hur jag ska felsöka...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-03-28 17:08

Skitskumt faan, det MÅSTE nästan fungera tycker man. Det är ju som sagt ingenting som kan gå fel egentligen. Jag fick hålla på som satan för att få igång xbms, så man kunde streama film och så från macen. Men det är ju lite mer avancerat och lite fler grejer som kan gå fel. iTunes var bara plug'n'play för mig typ.

Skumt Part II

Ursprungligen av xtimmyx:

Skitskumt faan, det MÅSTE nästan fungera tycker man. Det är ju som sagt ingenting som kan gå fel egentligen. Jag fick hålla på som satan för att få igång xbms, så man kunde streama film och så från macen. Men det är ju lite mer avancerat och lite fler grejer som kan gå fel. iTunes var bara plug'n'play för mig typ.

För mig var det en baggis att få igång XBMS. Det vara bara att köra igång...

1
Bevaka tråden