Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna cd facket utan Mac-tangentbord

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har placerat en G5:a som server och den styrs via en KVM-switch. Denna switch har PS2 tangentbord vilket fungerar utmärkt för allting annat.

Men hur får jag upp cd-facket utan att koppla in ett särskilt tangentbord bara för det

F12? Brukar fungera i de flesta fall..

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2005-03-17 08:49

Kringla + E funkar också för att mata ut markerade enheter.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-17 08:56

Leta reda på mappen Menu Extras (System|Bibliotek|CoreServices|Menu Extras) och dubbelklicka på Eject.menu

Nu har du en eject-meny i menyraden.

Ursprungligen av Macus:

Leta reda på mappen Menu Extras (System|Bibliotek|CoreServices|Menu Extras) och dubbelklicka på Eject.menu

Nu har du en eject-meny i menyraden.

Detta borde alltså vara samma lilla knapp som man får upp i menyraden automatiskt om man har två interna CD/DVD-enheter. Såg den när vi nyligen stoppade i en extra en av våra G4or och misstänkte att den nog går att få fram även med en enhet.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-03-17 15:08

[F12] = Matar ut optisk-enhet#1
[Alt]+[F12] = Matar ut optisk-enhet#2

(håll inne knappen nån sekund)

Fantastiskt! Tack Macus. Det är sånt här som gör 99Mac till en av mina favoriter.

Och om man klickar på någon för mycket och vill ha bort den från menyn??

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 11:15
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Fantastiskt! Tack Macus. Det är sånt här som gör 99Mac till en av mina favoriter.

Och om man klickar på någon för mycket och vill ha bort den från menyn??

Håll inne Äpple-tangenten och dra bort menyn från menylistan med muspekaren. Du kan oxå möblera om med denna funktion.

1
Bevaka tråden