Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya AirPort stationer och tvåknappsmus?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-15 20:32

Kan det vara så att Apple kommer med en mus med två knappar?? Även nya AirPort stationer verkar vara på gång!

http://www.appleinsider.com/article.php?id=951

2-knappsmus! NOOOO! Nu kommer hela systemet bli totalt jävla bloatat med högerknappsmenyer och annat junk...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 21:46

Njae, redan nu finns det ju en hel del kontextmenyer både här och där som man kan få upp med ctrl+klick... Om man inte vill behöver man inte använda dem!

Äntligen!

OM Apple släpper tvåknappsmöss som standard till sina datorer så kommer våra möss som vi har idag att kännas värdelösa.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-03-15 22:25
Ursprungligen av southtown:

OM Apple släpper tvåknappsmöss som standard till sina datorer så kommer våra möss som vi har idag att kännas värdelösa.

Det är det många som tycker redan nu!

Ursprungligen av ACM1899:

Det är det många som tycker redan nu!

Vi slängde 8st för nån månad sedan, vad ska man ha dem till?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 00:10
Ursprungligen av Fredric:

Kan det vara så att Apple kommer med en mus med två knappar?? Även nya AirPort stationer verkar vara på gång!

http://www.appleinsider.com/article.php?id=951

Tjaba folks,
den "andra knappen" kan jag definitivt leva utan, men därmed inte sagt att jag inte skulle använda den om den fanns där. Men däremot scrollhjul är ju en sak som jag helt enkelt inte förstår varför inte Apple fattar att man måste ha om man ska ha nåt med internet att göra... Oförståeligt.
Så visst - kör på. Det är inte en dag för tidigt.

Ursprungligen av Jollygods:

däremot scrollhjul är ju en sak som jag helt enkelt inte förstår varför inte Apple fattar att man måste ha om man ska ha nåt med internet att göra...

Ja scroll är ju ett måste.

Det måste finnas nån som gör enknappsmusar. Folk som vill ha tvåknapparsmus har gott om andra musar att välja på, men vi som gillar enknappsmus har bara en. Låt inte den försvinna
Och eftersom vi bara har en så måste den ha kvalitet.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 01:26

Jag har wirelessmusen och den är otroligt nice, men ändå - självklart skulle jag byta om Apple hittade på en ny - inte (bara) för att jag gillar deras prylar, utan för att två knappar - och helst även scroll - ändå är gängse standard. Är det förresten fler än jag som ogillar att ProMouse-mössen tycks "skrovla till sig" och dra åt sig smuts? Jag har rena händer men musen får ändå ett lager dirt som måste torkas av med några dagars mellanrum om man använder datorn flitigt.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 23:24
Ursprungligen av PF:

Jag har wirelessmusen och den är otroligt nice, men ändå - självklart skulle jag byta om Apple hittade på en ny - inte (bara) för att jag gillar deras prylar, utan för att två knappar - och helst även scroll - ändå är gängse standard. Är det förresten fler än jag som ogillar att ProMouse-mössen tycks "skrovla till sig" och dra åt sig smuts? Jag har rena händer men musen får ändå ett lager dirt som måste torkas av med några dagars mellanrum om man använder datorn flitigt.

Händer oss alla, det är hudavlagringar och saltet i handsvetten (alla har det mer eller mindre) som sätter sig där.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 23:47

Glömde; en uppdaterad airport med fler ethernet-kontakter är välkommet. kan inte fatta att den bara har en kontakt för det priset. Visserligen är den grymt vacker, men apple har bara fräshat upp färgen och hastigheten sedan introduktionen (1999?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-06 00:19
Ursprungligen av bengtnitram:

Glömde; en uppdaterad airport med fler ethernet-kontakter är välkommet. kan inte fatta att den bara har en kontakt för det priset. Visserligen är den grymt vacker, men apple har bara fräshat upp färgen och hastigheten sedan introduktionen (1999?)

Sant, en snygg och enkelt administrerad låda men å andra sidan dyr och mindre funktioner än konkurrenterna. Stämmer iofs på nästan alla Apples produkter. Mindre nu än förrut iofs.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 13:05

Jag tillhör en av de som inte förstår hur man klarar sig utan två knappar scrollhjul. Alla program använder kontextuella menyer (ctrl-klick) som förenklar användandet avsevärt. Jag blev förvånad och nästan lite besviken när apple släppte bara en knapp till sin BT-mus och att de nya powerbookarna har ny scrollfunktion, men också bara en JÄTTEstor knapp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-05 18:33

Vad tror vi om nya Airportstationer? När kommer de? Ska köpa en och vill ju inte köpa en gamla station.

Tillägg: som det är nu så har jag nämligen en lång bad-ass kabel över halva lägenheten. Gissa vad jag just snubblade på... Apple, uppdatera nuuuuu!

Senast redigerat 2005-04-05 22:09
Ursprungligen av acke:

Vad tror vi om nya Airportstationer? När kommer de? Ska köpa en och vill ju inte köpa en gamla station.

Vad tor du/ni att vi kan räkna med för fart och standar på en ny?

Ursprungligen av Chaosstar:

Vad tor du/ni att vi kan räkna med för fart och standar på en ny?

Vad jag vet är inte 802.11n riktigt klart än. Annars kan det ju bli nån icke standard så som linksys, d-link, mfl har erbjudit sedan länge.

Citat:

sources said the new base stations would sport minor component and software revisions while continuing to support the current AirPort Extreme Card.

Jag tolkar det som om det fortfarande kommer att vara 802.11g

1
Bevaka tråden