Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Powerbook 15tum är jätteseg! [Uppdaterad med kritisk hjälp]

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-13 12:49

Fan nu blir jag orolig. Min nya Powerbook är jäääteseg.

Att starta upp datorn tar säkert 15 min, iTunes hänger sig stundtals och Firefox har en tendens att aldrig vilja stänga ner sig själv!

Den behöver tänka konstant och hamnar ofta i konflikter.
Det känns ungefär som att det ligger något och tar 99% av processorn så att jag endast kan hantera den sista 1%. Så segt går det.

Jag har även ett trådlöst nätverk som varit uppe lika länge. Är det så att jag kan ha fått in något där?

Har haft datorn i 2 dagar! Har knappt installerat ett enda program. Vad är grejen?

Verkar som om jag missat något viktigt?

Uppdate: Nu när jag försökte starta Macen när jag kom hem så är den heelt död!! Kommer inte ens in i bilden där Appleloggan ska in.

Det verkar som om den inte hittar min hårdisk? Helt sjuk! För när jag vill ominstallera OsX så hittar den ingen disk att lägga det på. Och när jag vill välja startskiva så hittar den återigen ingen hårdrisk!

Vad i helvete har hänt här? Köpte en Mac med motiveringen "allt funkar direkt, det är deras slogan" Hittils har ju ingenting funkat och jag har haft den i 2 dagar!

Nu blev jag tvungen att damma av min trötta PC bara det är ju straff nog.

Senast redigerat 2005-03-13 19:59
  • Oregistrerad
  • 2005-03-13 12:52

Ta och kolla i "aktivitetskontroll" vad som är igång och vad för resurser det tar.
Kolla oxå igenom dina behörigheter (skivkontroll).

Installerat "nästan inget" betyder inte så mycket om man installerat fel sak, har du installerat något som kräver "passord"?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-13 12:55
Ursprungligen av Pär:

Ta och kolla i "aktivitetskontroll" vad som är igång och vad för resurser det tar.
Kolla oxå igenom dina behörigheter (skivkontroll).

Installerat "nästan inget" betyder inte så mycket om man installerat fel sak, har du installerat något som kräver "passord"?

Inte mer än att jag har lösenordsskydd på datorn. Dvs när man ska installera nya progg och starta OsX.

Ska kolla direkt i aktivitetskontroll när jag kommer hem!

kan vara finder

Finder brukar spöka ibland, jag tror man tar bort finders .plist fil och startar om då. inte helt säker så sök lite i forumen.

1
Bevaka tråden