Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn väcks ur vila

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har nyss switchat och har en Mac mini som jag är grymt nöjd med. Men en sak undrar jag över; min dator väcker sig själv 5 - 10 minuter efter att den gått i vila. Detta är ganska irriterande på natten då man lyckats somna bara för att några min senare väckas av att skärmen lyser upp hela rummet. Det funkar heller inte att via äppel-menyn välja att datorn ska gå i vila, då blir skärmen svart några sekunder, men sen dyker skrivbordet upp igen!

Jag undrar vad jag ska göra? Är det nån inställning som jag missat? Jag använder en 19" CRT-skräm om det nu spelar någon roll

/Olle

  • Avstängd
  • 2005-03-09 15:40

Har du nåt bluetoothtillbehör kopplat till macen?

Jag har läst i någon diskussion på apple att det kan ha med skärmen och dess dvi-hårdvara att göra, konstigt nog. Ska försöka hitta diskussionen. Testa att byta till VGA-sladd eller byta skärm så länge!

Edit: Jag vet inte om det var här jag läste om det först men här står det lite om problemet iallafall:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86219&SaveKCWindowURL=http

Senast redigerat 2005-03-09 16:46

Jo ja har bluetooth inbyggt i macen och använt det en del till att överföra bilder till min mobil. Ska jag stänga av det kanske?

Läste artikeln nu! Verkar som att man får skaffa en adapter kanske, men det är ju inte värre än att man kan stänga av datorn helt heller...

/Olle

Ursprungligen av ollebolle:

Jo ja har bluetooth inbyggt i macen och använt det en del till att överföra bilder till min mobil. Ska jag stänga av det kanske?

Läste artikeln nu! Verkar som att man får skaffa en adapter kanske, men det är ju inte värre än att man kan stänga av datorn helt heller...

/Olle

Jag stänger av skärmen. En skärm i viloläge drar ganska mycket ström (säger han som har två servrar modell äta-hur-mycket-ström-som-helst påslagna 24/7 + macen).

Ursprungligen av ollebolle:

Hej!

Har nyss switchat och har en Mac mini som jag är grymt nöjd med. Men en sak undrar jag över; min dator väcker sig själv 5 - 10 minuter efter att den gått i vila. Detta är ganska irriterande på natten då man lyckats somna bara för att några min senare väckas av att skärmen lyser upp hela rummet. Det funkar heller inte att via äppel-menyn välja att datorn ska gå i vila, då blir skärmen svart några sekunder, men sen dyker skrivbordet upp igen!

Jag undrar vad jag ska göra? Är det nån inställning som jag missat? Jag använder en 19" CRT-skräm om det nu spelar någon roll

/Olle

vad är det för fabrikat/modell på skärmen?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 18:45

Det verkar funka bra om man stänger av Bluetooth via menyn! Då funkar det även om man väljer att datorn ska gå i vila via äpplet! Jag har en CRT skärm som har fyra år på nacken så ja trodde att den va på väg att kasta in handduken men nu löste det sig

1
Bevaka tråden