Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac globe tjuter efter HD byte

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag bytte hårddisk på iMacen hemma från den inbygga 60 Gb 5400 varvaren till en 160 Gb 7200 varvare. Allt fungerar fin fint men ibland ger datorn ifrån sig ett högfrekvent ljut, det har med fläkten att göra verkar det som.
Någon som vet vad detta beror på?

Jag ska också byta superdrive i den till en mordernare så jag hoppas att den inte ska öka på ljutet.

Är fläkten på väg att ge upp? Blir det för varmt med denna nya disk?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-03-02 16:21

Det gjorde min G4 också för ett halvår sedan och jag trodde också att det var fläkten. Men i mitt fall så var det hårddisken som väsnades. Den hade ett ljud uppe i registret som skar i öronen och jag fick ta bort den igen. På min dator gick det att koppla ur disken och starta för att kolla om ljudet fanns kvar. Men det var en underbar tystnad utan hårddisk...

Jag skulle nog prova att sätta tillbaka den gamla disken bara för att kolla om det kan vara den nya som låter.

Vad jag förstår hade de tidagare G4 globarna 5400-diskar men de senare innan G5an kom hade den snabbare 7200-disken. Jag tror att min har 7200-disken och den ger i från sig ett till en början diskret men i längden irriterande pip.

1
Bevaka tråden