Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installation (OS X & OS 9)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Undrar lite om installationen av OS X och OS 9. Med till datorn (G4 MDD dual 1Ghz) fick jag 2 st OS X install discs + 4 st andra CD skivor. Killen jag köpte den av uppdaterade dessa sista och brände 4 st nya. Jag har inte riktigt fattat vad det är på dessa och vad han uppdaterade.

Jag har även haft problem med att byta startskiva (från OS X till OS 9). När jag gjorde detta sist vägrade OS 9 starta och jag drabbades av panik (I OS 9-uppstarten sågs blinkande mapp med Findergubben och ett frågetecken). Det har hänt en gång tidigare. Är rätt metod att använda att hålla inne alt-knappen för att ändra startskiva? Nu installerade jag om alltihop och det är ju rätt tråkigt.

Eftersom jag uppenbart har problem med OS 9. Kan jag installera om det utan att installera om OS X? Det verkar som om OS 9 finns med på de där andra skivorna.

Vänliga Hälsningar

Tobias

  • Medlem
  • 2005-02-24 15:55

Det verkar klent med tips på Classic som startvägrar. Är problemet för svårt eller ointressant? jag får (bomb) systemfel, unimplemented trap och är mkt intresserad av vad det kan betyda. Skickar fram din tråd i fronlinjen. Hur har det gått förresten?

Jo. Det är lite konstigt. Alla brukar vara så hjälpsamma i detta forumet. Den primära frågan var ju hur man ominstallerar om OS 9, utan att behöva installera om OS X. För oss som aldrig gjort det innan är det inte så lätt att veta hur man ska göra.

Dessutom tror jag det är många som undrar vad det är för skivor man får med utöver installationsskivorna. Och hur man uppdaterar dessa med det senaste (om nu det går). Skulle vilja veta hur de fungerar? Grundläggande, javisst. Men det är säkert många som undrar.

Ursprungligen av tobias_tott:

Hej. Undrar lite om installationen av OS X och OS 9. Med till datorn (G4 MDD dual 1Ghz) fick jag 2 st OS X install discs + 4 st andra CD skivor. Killen jag köpte den av uppdaterade dessa sista och brände 4 st nya. Jag har inte riktigt fattat vad det är på dessa och vad han uppdaterade.

Jag har även haft problem med att byta startskiva (från OS X till OS 9). När jag gjorde detta sist vägrade OS 9 starta och jag drabbades av panik (I OS 9-uppstarten sågs blinkande mapp med Findergubben och ett frågetecken). Det har hänt en gång tidigare. Är rätt metod att använda att hålla inne alt-knappen för att ändra startskiva? Nu installerade jag om alltihop och det är ju rätt tråkigt.

Eftersom jag uppenbart har problem med OS 9. Kan jag installera om det utan att installera om OS X? Det verkar som om OS 9 finns med på de där andra skivorna.

Vänliga Hälsningar

Tobias

Kan väl alltid vara fel på någon liten fil. Bör väl inte vara så svårt att installera om ovanpå det gamla. Installera en ny fräsch systemmapp i OS 9.

1
Bevaka tråden