Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktiva skärmhörn i Exposé slutar fungera

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-22 22:10

Vad kan det bero på om exposés aktiva skärmhörn slutar fungera? Exposé fungerar i övrigt med tangentnedtryckningar. För att få tillbaka funktionen med hörnen måste jag gå in i exposés inställningar och ändra något. Känd bugg lr nåt?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 07:22

samma problem med dock

Samma här. Har ingen aning om vad det kan vara, mycket störande.

  • Medlem
  • 2005-02-24 00:50

Jo, väldigt enerverande...

Mitt Exposé har en annan nykläckt bugg. När jag har skärmhörnsaktiveringen på, slår Exposé till med sin "Application Windows" när jag byter mellan aktiva program.
Oavsett om jag klickar på Safaris symbol i dockan eller byter med alt-tab, sprider den ut alla webbläsarfönster över skärmen och jag måste klicka en extra gång för att kunna jobba vidare.
Byter jag sen till Mail, händer samma sak: alla mejlfönster ut över hela skärmen.

Det försvann när jag stängde av skärmhörnsalternativet, men det är värdelöst att inte kunna använda det.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-27 01:15

lösning?

Hej! Idag kopplade jag in min dator till en annan skärm och då löste sig problemet.
Skärmupplösningen ställde väl om sig på något sätt och så blev det bra. När jag sedan kopplade in min vanliga skärm, med samma upplösning som innan, var problemet fortfarande borta.

Konstigt! Men bra

Aktiva hörn är ju superskönt när man använder den nya helskärmsfunktionen i Lion. Jobbigt att den ska sluta funka hela tiden. Känns som att någon lägger krokben.
Lion slutar aldrig att förvåna med sina buggar. Jag börjar tappa förtroende...

1
Bevaka tråden