Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Onsdag: Mac mini testas i radio

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 14:32

Tro hur länge det dröjer innan man kan lyssna på programmet igen, på webben.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 13:45

Dom skulle nämnt något om Virus...personerna som lyssnar på P1 skulle garanterat uppskatta att ha ett virusfritt och ad- mal- och spyware fritt system, vem skulle inte uppskatta det iofs.

Annars lät det väl ungefär som att Mac inte är en PC utan något annat, vad det nu är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 13:45

Jepp. Var väl ganska rättvist förutom att de glömde att påpeka att 256MB inte räcker och att de hävdade att DVD-brännare var standard på 1.42GHz-modellen.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 13:32

mac-mini på sr p1, nu!

min första post btw...
hej!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 13:36

Kör en livetraskription då

Jag behöver inte vara ledsen att jag missade det alltså?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 13:55

Hade för mig att en hade samma kompinerade in/utgång som iMac G5...

sorry då

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 15:07
Ursprungligen av bengtnitram:

Hade för mig att en hade samma kompinerade in/utgång som iMac G5...

sorry då

Det har den. Ljudporten är både ljud-in och ljud-ut. Sådetså.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-02-23 15:13
Ursprungligen av kjelle:

Det har den. Ljudporten är både ljud-in och ljud-ut. Sådetså.

Mini har tyvärr bara ljud ut. Se spec:
http://www.apple.com/macmini/specs.html

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 15:22
Ursprungligen av Micke F:

Mini har tyvärr bara ljud ut. Se spec:
http://www.apple.com/macmini/specs.html

Ja jag får tydligen ge mig där. Tusan också. Hade kunnat svära på att jag läst att den hade kombinerad ljudport.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 16:10
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Det är fortfarande förra veckans program som ligger uppe under Lyssna Nu.

Jag som laddade ner det nya strax innan från samma sida.. Kolla till höger.

  • Medlem
  • 2005-02-23 15:54

:rolleyes: Två töntar recenserar nåt för dem smått obegripligt för pensionärslyssnare utan koll. Jättegivande... :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-24 00:35

Halvbra var den ... De var ju inte kunniga personer som "översatte" tekniskt språk till sådant som är förståeligt för av datorer ointresserade personer, utan de verkade själva vara helt okunniga ...

Kvar i dåtiden en del också, "så den har alltså inga vanliga skrivarportar?", "men om den inte har någon skärm - hur ska man kunna använda den då?" ... Som att PC-datorer alltid har paralellportar och inbyggda skrämar ...

Som vanligt tänker man inte på datorns syfte så mycket. Minins syfte är bla att vara liten som fan och därför kan man egentligen inte ta upp saker som att det inte finns PCI-kortplats. Hur många bärbara datorer har det?

De sa dessutom att man måste lägga till kostnaden för tgb ... Grejen är ju att man redan har ett tgb och därför ska slippa betala för det ändå (kostnaden för tgb är ju vanligtvis en del av datorns pris och inte gratis).

Annars var det en helt OK rescension om man tänker på vilken målgruppen för rescensionen är.

För att utge sig för att vara ett tekniskt program är detta katastrof.

Får man säga vad som helst utan att veta nått och kalla sig IT-redaktör.

Nej fy.......

Per Gustafson, "pergus" är en hängiven Macanvändare, det framgår nästan aldrig i Vetandets Värld IT och nu Technomagasinet. SR vill vara opartiska, men Gustafson ska därför inte mörka Macens fördelar. Varför inte säga som det är med exempelvis den virusfria miljön, med de många dugliga och väl integrerade programmen och driftsäkerheten.

Det var då väl ett väldigt klagande på "töntar" och "katastrofalt program" för "pensionärslyssnare". Kan inte ni som läser doktorsavhandlingar till morgonkaffet, som sedan fortsätter med att plöja igenom forskningsrapporter om kvantfysik för att på kvällen chatta med Stephen Hawking ge oss gamlingar några tips på vilka radioprogram vi skall lyssna på eller vilka tidningar vi skall läsa

Själv tycker jag att programmet inte vad så dåligt alls. Man måste nog alltid tänka på vilken målgrupp både radioprogram och olika tidningar har när man bedömmer dom. Det kan ju till exempel vara så att det finns personer som sitter med "gamla" datorer och skrivare som inte använder USB

Bevaka tråden