Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kostar en G3 ibook 500mgz

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-02-21 16:22

En kompis har erbjudit mig att köpa hans iBook G3 12" 500mhz med airportkort för 4000:- Den ser fin ut och verkar fungera som den skall. När jag slog på den utan ström så sa batteriet att det fanns en timme kvar av tiden. Är det ett bra pris??

Jag letade på nätet men hittade faktiskt inget om priser, finns det någon sida med rekommenderade begagnadepriser??

4000 för en iBook G3, med Airport och halvtaskigt batteri är lite för dyrt. Betänk att du får en ny iBook G4a (1,2 GHz) för under 10.000, och då får du:

• Nytt batteri
• En drös nya program, typ iLife + OS
• Garanti
• Airport extreme
• En helt annan typ av dator, med snabbare bussar på alla håll och kanter

Sen ska sägas att den du frågar om inte ens stöder Quartz extreme, = grafik som en koloss på lerfötter.

En iBook, som den du beskriver, skulle jag aldrig betala mer än 3000 för, och då är jag generös.

Ursprungligen av ariis:

En kompis har erbjudit mig att köpa hans iBook G3 12" 500mhz med airportkort för 4000:- Den ser fin ut och verkar fungera som den skall. När jag slog på den utan ström så sa batteriet att det fanns en timme kvar av tiden. Är det ett bra pris??

Jag letade på nätet men hittade faktiskt inget om priser, finns det någon sida med rekommenderade begagnadepriser??

4000 kronor låter som ett extremt överpris för en så pass gammal dator.
500-1000 kronor skall den kosta.

En ny iBook G4 kostar under 8000.-+moms.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-02-21 17:16

Tack för hjälpen. Jag blev nog lite ha galen när jag såg den för den var så söt. Det blir nog så att jag sparar till en ny iMac G5:a i stället.

1
Bevaka tråden