Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera CD

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan jag få några tips på hur man kopierar CD-skivor?
Jag har lite spel som dottern kör - och således nöts de rätt ordentligt, vill därför ha en backup-kopia. Spelen är både Mac/PC. Försökte med "Disk Copy" (som fungerat bra annars), men åker ut på läsfel och det slutade med att jag fick starta om datorn för att över huvud taget få ut CD:n igen. Har inte Toast, som jag förstår klarar det mesta... Finns det några andra program som kan klara av att läsa/kopiera CD-skivor utan att "balla ur"...? Eller inbyggda applikationer i MacOSX som jag inte upptäckt???

Hälsningar

--Maria

[ 09 Juli 2002, 19:57: Meddelandet ändrat av: Maria M ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-10 14:26

disc copy är det tips som är bäst och gratis. Annars så har ju Toast en väldigt bra funktion för just detta.

Men disc copy skall fungera, vad säger felloggen i disc copy? Vad händer när du försöker?

/glemme

Känner igen det, jag har oxo fått fel med diskcopy, men toast klarade att kopiera alla.

Jag fick error 5 "input-/output-error".

Får väl istället "gulla" med någon bekant som har Toast installerat.

Skumt är det ändå, då jag kopierat samma CD på PC:n utan problem, nog borde väl Mac:en kunna göra samma sak med standardprogram??? Eller är jag för sent ute och CD:n är skadad???

Testa med tost "disc copy" funktion till en CD-RW skiva först, ibland har vissa spel skydd... Trist för då går det inte att ta backup. Har liknande problem med barnens skivor.. I värsta fall finns det mjukvara till pc som även kopierar sånt oxo...

lycka till...

Om du har DVD på pc kan du kopiera i den.
Läs skivan i dvd-spelaren till imagefil på hd.
Bränn därefter ut den som vanligt.
Bra program i pc för detta CloneCd, NTI Cd maker, Nero.
Enklast är CloneCD, bryr sig inte så mycket om kopieringsskydd

1
Bevaka tråden