Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motorolas nya mobil för iTunes

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 10:29

macosxrumors.com (http://www.macosxrumors.com/articles/2005/02/14/motorola-unveils-its-itunes-compatible-mobile-phone/) skriver nu om en mobiltelefon från Motorola som skall ha stöd för iTunes. Den har bl a följande funktioner:

The Motorola E1060 has the following features :
- 1.3 megapixel camera for still photos or video
- VGA camera for 2-way video conferencing
- Bluetooth
- audio and video streaming (support for MPEG4, AAC, WMV/WMA and MP3 files.
- 32MB of internal memory (expandable up to 512MB)
- iTunes and RealPlayer formats compatbility

De länkar även till följande motorola-sida:
http://www.motorola.com/motoinfo/product/details/0,,4,00.html

Rätt snygg, men jag vill ha den i vitt

för mycket xbox/microsoft över den!

Tror faktiskt inte att det är den telefonen som ska stöda iTunes samt AAC, man skriver inte ett ord om detta och att det är det samarbete som Apple har med Motorola... ja om man nu inte sätter ett 100%-igt likhetstecken mellan AAC och MPEG4.

Engadget skrev "TransFlash memory card slot, and multimedia software for playing back and streaming MPEG4, WMV, WMA, MP3, AAC+, and Real audio and video files. Oddly enough, despite that Reuters story from earlier today, there’s no mention of whether the phone has iTunes installed on it." men som sagt vad Motorola själva nämner inte AAC på denna modell.

Själv tycker jag att designen är ganska ful - jag vill nog se något som är betydligt mer stilrent än denna och misstänker att Apple förmodligen har rätt att ställa lite högre krav på hur telefonen ska se ut.

instämmer i att den inte "appelerar" till tilltänkta apple-användare...känns som om apple har varit långt ifrån denna manick...vill dock gärna byta min T610 mot en iTunes-mobil...

Är inte heller jag säker på att detta är iTunes-mobilen som det talats om. Däremot är det långt ifrån säkert att Apple kan ställa några som helst krav på produktens utformning, även om Motorola naturligtvis vore korkade om de inte lät Apple få minst ett par fingrar med i spelet...

För övrigt, och möjligen OT, är det bara jag som ser det som stor ondska att integrera musikspelaren och telefonen? Jag menar, iallafall jag tycker det är rätt skönt att veta att det enda som händer när jag lyssnat upp batteriet i iPoden är att jag inte kan lyssna på mer musik innan jag kommer till ett eluttag. Skönt att fortfarande kunna ringa, typ...

Ondska eller inte - personligen så är kombination mellan telefon och musikmaskin helt ointresant. MEN jag kan se att det finns en marknad för detta och när dom frälsta för en sådan manick tydligen finns så är det ändå positivt att någon försöker göra något bra av detta. Kanske det skulle kunna få bli en liknande variant som för iPoden, dvs. där det finns 2 olika märken varav en är den från HP. Så låt Apple släppa en egen variant/skal som designmässigt passar bättre ihop med Apples nuvarande produkter.... Motorolas fabriker kan gärna tillverka en sådan, fast då med "Äpplet" synligt. Jag tror till på köpet att Motorola skulle få fler köpare då alla mac-tokiga användare lättare faller för om man upplever att det är en produkt från Apple.

Höna av en fjäder, så kan man kanske kalla detta med iTunes på en Motorola telefon, följande saxat från MacObserver:

No iTunes on Motorola E1060
by Staff, 10:25 AM EST, February 16th, 2005

Motorola's E1060 mobile phone unveiled Monday will not have iTunes compatibility and is not "the" iTunes phone, TMO has learned. The demonstration of iTunes capabilities on the E1060 at the 3GSM World Congress where it was introduced was simply to show off the technology. Reuters apparently misunderstood this in their story, which created a snowball effect and led other outlets to proclaim the E1060 the iTunes phone. "It appears that Motorola is demonstrating the capabilities of playing iTunes music on the E1060, but that the E1060 is not going to have the ability to play iTunes songs," Jason Gales of MobileTracker, which broke the story, told TMO. Alan Buddendeck, direct of public relations at Motorola, confirmed that report. Gales suspects Motorola may roll out the actual iTunes-compatible phone at the CTIA Wireless convention in New Orleans next month.

låter rimligt....den ser nämligen inte ut som en "apple"

positivt dock är att minnet stödjer 512 mb...väldigt användbart för mp3/AAC...

jag som precis köpt en iPod Shuffle

-----------------

tror för övrigt inte att apple gör en "egen telefon" - bättre att låta SE, Nokia, Motorola, LG etc integrera iTunes i deras telefoner så att det sprids. Kör apple eget race så kommer MS antagligen ta över helt med sina mobile windows...eller vad dom nu har i pipeline'n.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-18 09:41

Ah, då gick det upp ett ljus iaf. Jag är inte heller så sugen musikmaksin. Har ju en vanlig iPod, dock på en med Apples "touch" på den... fast då är vi tillbaks till ryktena om att Apple ska släppa en egen mobil...

1
Bevaka tråden